Porsche a facut SUV-ul Cayenne. Dupa o istorie de 100 de ani, Maserati a pariat tot pe SUV, dezvoltand Levante. Bugatti se gandeste la o limuzina. Bentley n-a ezitat sa fabrice cel mai puternic si mai luxos “tractor”, Bentayga. Rolls-Royce lucreaza la un model “cocotat”, iar Mercedes a prezentat X-Klasse, primul pick-up cu stea in frunte. Oare ce urmeaza? Marchione s-a jurat ca Ferrari nu va deveni SUV, dar timpul isi va spune cuvantul. Lamborghini a mai avut off-roader, LM002, acum pregateste SUV-ul Urus, dar s-ar putea gandi, de ce nu, si la un pick-up sau limuzina (?). Si, lista poate continua…

G-Klasse este regele neincoronat al off-road-ului, dar Mercedes a gandit economic si a decis sa nu incerce marea cu degetul dezvoltand propriul pick-up, ci a ales Nissan-ul Navara, un model redutabil si cu istorie, pentru a contura X-Klasse. Aceeasi strategie a avut succes, de exemplu, si in cazul utilitarei Citan, care se inrudeste cu Renault Kangoo si, chiar, cu Dacia Dokker.

Prin urmare, conceptul X-Klasse prezinta un pick-up clasic si robust, ridicat la nivel de arta. Caroseria stilizata nu-i afecteaza aptitudinile off-road, iar bena este atat de frumos integrate, incat rafinamentul propriu Mercedes aproape ca nu are de suferit. Partea frontala este inconfundabila, cu un calandru impozant, cu zece lamele si o “stea” cat roata carului in centru. Mai mult, de la linia mediana in sus, masina aduce cu un coupe Mercedes, ceea ce ii confera un aer special, chiar daca parasocul poate adaposti si un troliu.

mercedes-x-klasse-pick-up-2

Interiorul pick-up-ului cu stea in frunte este demn de o limuzina. Probabil, nu va ajunge asa la versiunea de serie, dar plansa de bord simpla, rafinata si imbracata in piele, cu guri de ventilatie rotunde, subliniate de ornamente cromate, volanul atent lucrat si scaunele profilate merita toata aprecierea. Doar tunelul median si partea inferioara a bordului iti amintesc ca te afli intr-o utilitara.

Mercedes-ul X-Klasse cu dubla-cabina va oferi spatiu pentru cinci pasageri, un V6 diesel cu tractiune integrala 4Matic, pe langa 2.3-ul dCi de la Navara (163 sau 190 CP), care, probabil, va veni si cu manuala. Sarcina utila este de 1.1 tone, iar forta de tractare ajunge la 3.5 tone. Pick-up-ul Mercedes va ajunge pe piata spre sfarsitul anului viitor si va fi produs la uzina Renault din Cordoba (Argentina) si de Nissan la Barcelona (Spania). Asteptam raspunsul tunerilor AMG si Brabus, au cu ce se juca!

LĂSAȚI UN MESAJ