Premiile Motorul Anului: În ciuda downsizing-ului, Ferrari 3.9 litri V8 bi-Turbo a luat potul cel mare. Ford 1.0 EcoBoost făcut la Craiova, pentru a șasea oară consecutiv lider în segmentul său

0
286

Revista ”Engine Technology International” a anunțat cei 13 câștigători ai concursului ”Motorul Internațional al Anului 2017”.  Fără drept de apel, penntru al doilea an consecutiv, cea mai înaltă distincție, ”Motorul Anului”, i-a revenit motorului de pe Ferrari 488 GTB/Spider – V8, bi-Turbo, de 3.9 litri. Podiumul categoriei este completat de boxer-ului turbo Porsche, cu șase cilindri, de 3.0 litri, care echipează mai multe versiuni 911 Carrera și Carrera GTS, și de micuțul, dar forțosul, 1.5 litri turbo BMW care animă sistemul hibrid al i8-ului.

Premiul ”Cel Mai Bun Motor Nou al Anului” i-a revenit unității Honda V6 turbo, de 3.5 litri, de pe Honda NSX (hibrid). ”Motorul Sport al Anului” este tot Ferrari-ul 3.9 litri V8 bi-Turbo, Tesla și-a adjudecat ”Motorul Verde al Anului” (Model S și Model X), iar ”Motorul Electric al Anului” este tot în curtea Tesla.

Motorul Ford 1.0 EcoBoost, care este produs și în fabrica Ford de la Craiova, a fost votat Cel mai bun motor sub un litru în cadrul competiției International Engine of the Year pentru al șaselea an consecutiv. Acest titlu înseamnă că puternicul și compactul motor cu trei cilindri rămâne invincibil în categoria sa din momentul lansării acestuia în 2012. Membrii juriului au lăudat motorul Ford pentru combinația sa de performanță, eficiență și tehnologie. În total, motorul 1.0 EcoBoost a câștigat până în acest moment 10 trofee în cadrul competiției Motorul International al Anului, implicit trei premii la General și premiul “Cel mai bun motor nou-lansat”. De la începutul anului 2018, Ford va oferi pe motorul 1.0 EcoBoost și tehnologia inovatoare de dezactivare a cilindrilor, pentru a reduce și mai mult emisiile de CO2 și consumul.

ford-ecoboost-engine

Oferit în versiuni de 100 CP, 125 CP și 140 CP, motorul 1.0 EcoBoost animă în acest moment una din fiecare cinci mașini noi vândute de Ford în Europa, procentul fiind și mai bun în cazul lui Fiesta: două din cinci mașini.

La categoria ”1.0 – 1.4 litri”, s-a impus 1.2-ul turbo, în trei cilindri, al PSA Peugeot-Citroen, urmat de 1.2-ul turbo, tot în trei pistoane, de pe Mini One (BMW), și de 1.4-ul TFSI ACT Volkswagen.

Titlul la categoria ”1.4 – 1.8 litri” l-a luat motorul BMW, de 1.5 litri turbo, de pe i8. La ”1.8 – 2.0 litri”, a câstigat Porsche 2.0 turbo, la ”2.0 – 2.5 litri”, Audi 2.5 turbo, în cinci cilindri, iar la ”2.5 – 3.0 litri”, boxter-ul turbo cu șase pistoane opuse Porsche.

Evident, între ”3.0 – 4.0 litri” s-a impus Ferrari 3.9 litri V8 bi-Turbo. Iar la ”Peste 4.0 litri” a luat trofeul tot un Ferrari – 6.3 litri V12.

LEAVE A REPLY