RPM a participat pe 2 martie, la Sofia, la prima prezentare statica a CUV-ului (Crossover Utility Vehicle) Crosslander X. L-am privit din toate unghiurile, l-am pipait si, pana cand ii vom intoarce cheia in contact, am ajuns la concluzia va fi o mare provocare, atat pentru concurenta, cat si pentru cei care se gandeau la best-seller-ul de segment ”B” Mokka X. Factorul decizional va fi, cu siguranta, legat de spatiul interior si tipul de tractiune (fata pentru Crossland X, fata sau integrala pentru Mokka X).
Crossland X este un crossover sub-compact elegant, versatil, tehnologizat si foarte bine conectat, beneficiind de cea mai noua evolutie a sistemului IntelliLink si serviciul Opel OnStar, care, in viitorul apropiat, are toate sansele sa se transforme intr-un majordom digital.
Pozitia la volan este inalta, intarind senzatia de siguranta si control in traficul urban aglomerat, iar soferul poate beneficia de head-up display, pentru a nu-si mai lua ochii de la drum pentru a fi tot timpul la curent cu informatiile din bord sau de navigatie. Cei care vor si mai multa lumina in habitaclu pot opta pentru un plafon din sticla panoramic.
In ceea ce priveste spatiul, Crossland X sta foarte bine. Cu bancheta in pozitie normala, portbagajul ofera un volum de 410 litri. Dar bancheta poate culisa cu 150 mm in plan orizontal, spatiul pentru bagaje crescand la peste 500 litri. Doar Honda HR-V mai poate rivaliza, cu ai sai 470 litri standard. Si acestea in contextul in care Crossland X este cu vreo sase centimetri mai scurt decat Mokka X (4.21 m vs. 4.27 m), strecurandu-se si mai bine in mediul urban.
Apoi, un factor care va influenta decizia finala va fi tipul de tractiune. Mokka X poate fi dotat optional cu integrala, Crossland X, nu. Garda la sol a crossover-ului n-a fost inca comunicata si nici n-am avut ruleta s-o masuram, dar, ochiometric, e cam la fel.
Si sub capota Crossland X vine noutati. Cum modelul a fost dezvoltat impreuna cu PSA Peugeot-Citroen, ”fratii” sai numindu-se C3 Aircross si Peugeot 2008, CUV-ul din Russelsheim este animat de cunoscuta gama 1.2 PuteTech (1.2 aspirat – 81 CP si 1.2 Turbo, de 110 CP si 130 CP) si de un diesel tot de origine PSA, de 1.6 litri (100 CP sau 120 CP).
La interior, conform filosofiei de design a marcii Opel, designul sculptural cu un simt acut al preciziei joaca, de asemenea, un rol major. Panoul de instrumente si consola centrala sunt structurate clar si aliniate in plan orizontal pentru sofer. Doar maneta schimbatorului de viteze si pozitia acestuia nu prea fac parte din peisaj.
Finisajele cromate subtile din jurul panoului de instrumente si duzele de ventilatie transmit mesajul unei inalte calitati. Ecranul tactil color de pâna la 8 inch al sistemelor moderne de infotainment compatibile cu, Apple CarPlay si Android Auto, Radio R 4.0 IntelliLink si Navi 5.0 IntelliLink este integrat perfect in consola centrala. Smartphone-urile compatibile pot fi incarcate fara fir, prin incarcare inductiva. Hotspot-ul Wi-Fi oferit de asistentul personal optional de service si conectivitate Opel OnStar asigura o conectivitate de exceptie pentru toate dispozitivele mobile.
Posibilitatile de conectivitate de exceptie impreuna cu portofoliul extins de motoare care include modele pe benzina, diesel disponibile cu transmisie manuala si automata nu sunt singurele caracteristici care asigura calatorii relaxante. Senzatia de spatiu generos si scaunele ergonomice de prima clasa ale modelului Crossland X fac si mai confortabile calatoriile.
In plus, modelul Opel Crossland X convinge prin nivelul de flexibilitate, care se poate datora, de asemenea, scaunelor spate glisante. Acestea pot fi rabatate fractionat 60/40 si pot fi deplasate in spate cu pâna la 150 de milimetri, facând calatoriile si mai confortabile pentru pasagerii din spate. Alternativ, prin deplasarea scaunelor in fata poate fi marit volumul portbagajului pâna la 520 de litri, valoare de top in clasa din care face parte. Obiectele lungi pot fi depozitate cu usurinta atunci când este pliata cotiera. In plus, volumul portbagajului poate fi marit la 1.255 litri prin rabatarea completa a scaunelor spate. Desigur, in habitaclu sunt disponibile numeroase posibilitati de depozitare pentru diverse obiecte mici. Modelul Crossland X poate fi incuiat, descuiat si pornit cu sistemul de acces si pornire fara cheie.