Merge în 3 cilindri, dar trage mai bine decât în 4: Noul Ford Fiesta ST ascunde 200 CP

0
208

Fiesta a cochetat cu sportivitatea încă din anii 1980, de la prima generație, cei 96 CP ai XR2-ului fiind destul de nărăvași la acea vreme. La surpriza în 3 cilindri, făcută de Ford Performance, cu noul Fiesta ST, însă, nimeni nu cred că s-a gândit. Noul motor de 1.5 litri EcoBoost dezvoltă 200 CP, adică cât Fiesta-ul RallyeConcept pentru clasa Super 1600 de pe la jumătatea anilor 2000, cu inimă aspirată, în 4 pistoane, de 1.6 litri Duratec. Îi lipsește doar cutia secvențială cu 6 trepte.

noul ford fiesta st

A treia generație Fiesta ST, care are 200 CP, un cuplu maxim de 290 Nm și un sprint 0-100 km/h în 6.7 secunde, va fi dezvăluit, în câteva zile, în cadrul Salonul Auto de la Geneva. Modelul este primul din istoria Ford Performance care oferă un motor cu trei cilindri, primul din lume cu sistem de dezactivare a cilindrilor oferit pe un motor cu 3 pistoane (reduce și mai mult nivelul anticipat al emisiilor de CO2 până la 114 grame/km)  și este primul Fiesta ST care beneficiază de sistemul selectabil Drive Modes. Acesta permite configurarea sistemelor care controlează motorul, direcția și stabilitatea mașinii cu ajutorul setărilor Normal, Sport și Track, generând o experiență optimizată și distractivă la volan. De asemenea, Drive Modes face și vocalize, modificând notele artificiale ale ssitemului Electronic Sound Enhancement (ESE, dar răspunsul valvei active de evacuare, care controlează sunetul dezvoltat de motor.

În modul Normal, setarea motorului, controlul tracțiunii, sistemul de control electronic al stabilității (ESC), pachetul Electronic Sound Enhancement (ESE), sunetul evacuării și servodirecția asistată electronic (EPAS) sunt configurate pentru a oferi un răspuns natural și un sentiment de legătură cu mașina.

În modul Sport, setarea motorului și răspunsul pedalei de accelerație sunt mai acute, iar configurarea sistemului EPAS este ajustată pentru a oferi mai mult feedback și un control mai fin pentru șofatul sportiv pe șosea. Valva activă se deschide, iar ESE este adaptat pentru a intensifica sunetul sportiv al evacuării și al motorului în habitaclu.
În modul Track, toate sistemele dinamice ale mașinii sunt setate pentru atingerea unor timpi-record pe turul de circuit, controlul tracțiunii este dezactivat, iar intervențiile sistemului ESC sunt relaxate pentru a facilita rularea utrasportivă pe pistă.

ford_2017_fiesta_st_19

Noua generație Fiesta ST dispune de două variante de caroserie (3 și 5 uși) și va fi oferită într-o varietate mai mare decât oricând în ceea ce privește opțiunile de personalizare și echipamentele interioare. Designul exterior curajos și distinctiv include o grilă de tip fagure inspirată din motorsport și jante exclusive din aliaj cu dimensiunea de 18 inch.

Interiorul ergonomic al lui Fiesta ST oferă scaune Recaro cu sprijin lateral ridicat și un volan cu zona inferioară teșită.

Iar muzica din habitaclu este asigurată de pachetul audio de înaltă calitate B&O PLAY Sound System, care oferă o experiență acustică impresionantă.

LEAVE A REPLY