Anul 2016 a fost unul al petrecerilor în lumea auto. Opel a aniversat 80 de ani în clasa compactă, Volkswagen Golf GTI a împlinit 40 de ani, Ford Fiesta a suflat în 40 de bujii și, de exemplu, Skoda a marcat 20 de ani de la lansarea bestseller-ului Octavia. Centenarul BMW a fost, însă, fără doar și poate, evenimentul anului. Bavarezii s-au întrecut pe ei înșiși, sărbătorind pe toate planurile sub mo-tto-ul „The Next 100 Years“ și dând și o imagine palpabilă asupra viitorului mobilității prin conceptele spectaculoase „Vision Next 100“.

Încă de când a fost fondată, în 1916, BMW Group a jucat un rol important în modelarea viitorului mobilităţii. Acest lucru a fost realizat printr-o continuă reinventare, prin evoluţia de la producător de motoare de avion la unul de motociclete și, apoi, la cel de automobile. Iar în momentul aniversării a 100 de ani de istorie, BMW s-a concentrat pe modul în care va arata viitorul, împărtășindu-și viziunea de mobilitate personală pentru următoarele două-trei decenii.

15817793_1271078459611597_576673607_o

Conceptul futurist „BMW Vision Next 100“, prezentat de BMW la Beijing, în luna mai, a evidențiat plăcerea de  a conduce tipică mărcii într-o lume viitoare a automatismelor. Bavarezii au pariat că șoferul va rămâne punctul principal din cockpit, dar l-au ridicat la rangul de „ultimate driver“ cu ajutorul conectivității permanente, a inteligenței artificiale și a tehnologiilor de ultimă oră.

Mai mult, în căutarea viitorului a pornit și Rolls-Royce, brand-ul de lux al BMW, cu primul automobil vizionar din istoria sa de 112 ani. Pentru crearea „Rolls-Royce Vision Next 100“, specialiștii casei britanice nu s-au abătut de la motto-ul lui Sir Henry Royce – „Tinde spre perfecţiune în tot ceea ce faci. Ia ce este mai bun și fă-l și mai bun. Când nu există, concepe-l“ – și au încercat să răspundă unor întrebări precum „Cum poate fi translatat caracterul exclusivist al unui Rolls-Royce în viitor?“, „Cum se pot schimba cerinţele clienţilor Rolls-Royce?“, „Cum ar putea Rolls-Royce să le depășească așteptările în încercarea sa constantă de a găsi perfec-ţiunea?“, „Ar putea caracteris-ticile tradiţionale ale Rolls-Royce – precum măiestria precisă, spiritul de pionierat și dragostea pentru perfecţiune – să fie combinate cu tehnologiile și tendinţele viitoare și să stabilească noi standarde ale luxului în deceniile următoare?“.

Rolls-Royce Vision Next 100

Din exterior, „Rolls-Royce Vision Next 100“ este o viziune a esteticii atemporale. Cu o lungime de 5,9 metri, silueta sa radiază o eleganţă puternică. În același timp, formele sale de coupé și pasajele de sine stătătoare ale roţilor, aflate de fiecare parte a grilei Pantheon a radiatorului, oferă dinamism și ușurinţă aspectului exterior. Mașina este bazată pe o platformă ultraușoară avansată, echipată cu o propulsie electrică de înaltă performanţă.

15785577_1271078472944929_1469035783_o

De la ampatament la designul caroseriei, diversele specificaţii și echipamente pot fi adaptate special pentru a se potrivi cerinţelor fiecărui client. Iar mașina se concentrează pe următoarele aspecte principale ale noii dimensiuni a luxului auto: „Personal Vision“, personalizarea la nivel de artă a Rolls-Royce-ului viitorului; „Grand Sanctuary“, interiorul automobilului ca refugiu privat; „Effortless Journey“, deplasare ghidată de „Eleanor“, asistentul virtual personal al pasagerului; „Grand Arrival“: eleganţa supremă când ajungi la destinaţie.

 

 

LEAVE A REPLY