Adio, ML! SsangYong Rexton renaște după 15 ani

0
640

SsangYong, ”Dublul Dragon” coreean care a fost preluat de indienii de la Mahindra & Mahindra în 2011, este mai mult cunoscut pentru bătrânele SUV-uri cu reale aptitudini off-road, dezvoltate în parteneriat cu Mercedes-Benz (Musso, 1991 – model care, după Revoluție, a fost intrat și în dotarea trupelor antitero din România, Rexton, 2001 – dezvoltat pe platforma primei generații ML) și conducerea topurilor celor mai urâte mașini, cu Rodius. În ultimul timp, însă, SsangYong încearcă să renască. Noile modele Tivoli, Korando și XLV au deschis calea, iar, acum, la Salonul Auto de la Paris 2016, coreeano-indienii surprind cu prototipul LIV-2. Prescurtare a numelui ”Limitless Interface Vehicle”, LIV-2 este forma finală a proiectului Y400 ce stă la baza noului SUV de clasă mare de la SsangYong, adică noul Rexton. Mașina va ajunge pe piață în 2017.

paris-5

Chiar dacă mai marii companiei afirmă, ferm și tare, că noile modele nu mai nimic în comun cu trecutul, demonstrând abilitatea SsangYong de a concepe și a produce de la zero, LIV-2 tot mai păstrează o legătură. După 15 ani, platforma primului ML iese, poate, la pensie odată cu Rexton-ul actual, dar urmașul său va continua tradiția în materie de structură cu șasiu separat, diferențiidu-se astfel de valul producătorilor ce au trecut la structuri monococă. Șasiul separat aduce avantaje clare în materie de off-road și durabilitate, nu degeaba G-Klasse e rege neîncoronat, iar alte off-roadere adevărate, precum Nissan Patrol și Toyota Land Cruiser, tot cu astfel de arhitecturi s-au consacrat.

paris-4

Linia de design a lui LIV-2 este inspirată de conceptul ”Dignified Motion”, care se referă la spectaculozitatea naturii coreene, și design-ul ”Robust Aesthetics” a lui SsangYong. Partea frontală masivă, grila radiatorului care aduce cu o păsăre cu aripile întinse, părțile laterale cu linii sculptate proeminent și partea posterioară indică continuarea limbajului de design prezentat prima dată pe Tivoli. De asemenea, interiorul lui LIV-2 continuă tema exterioară, încercând să facă loc rafinamentului unei berline de clasă superioară. Scaunele din spate, de exemplu, sunt generoase, cu spătar reglabil, optiuni de masaj și au acces la o consola centrală complet echipată. Sistemul de comunicații integrat încorporează trei ecrane, unul de 9,2 inch în consola centrală și câte un afișaj de 10,1 inch în tetierele scaunelor din față, funcție wi-fi mirroring, conectivitate Apple CarPlay și Google Android Auto.

liv2_int_05

Sub capota noului Rexton, clienții vor putea alege unul din cele două motoare în patru pistoane – a) dieselul de 2,2 litri, Euro 6, prezent pe Rexton-ul actual, armonizat cu o trasmisie automată în șapte trepte 7G-Tronic furnizată de Mercedes Benz sau cu o transmisie manuală în 6 trepte; b) un benzinar turbo de 2,0 litri GDi de 225 CP. Iar de pe lista cu dotări nu vor lipsi sistemele de ultimă generație, precum AEBS (Autonomous Emergency Braking System), TSA (Traffic Safety Assist), HBA(High Beam Assistance), LDWS(Lane Departure Warning System), BSD(Blind Spot Detection), LCA(Lane Change Assist) sau TAS(Traffic Alert System) și nouă airbag-uri.

 

LEAVE A REPLY