E12 (1972 – 1981), E28 (1981 – 1988), E34 (1988 – 1996), E39 (1996 – 2003), E60 (2004 – 2010) și F10 (2010 – 2016). BMW Seria 5, cel mai bine vândut BMW după ”treiar”, a ajuns la cea de-a 7-a generație. Dacă la începuturi, ”rechinul” E12 a fost încarnarea conceptului BMW Garmisch 2002ti, semnat de Bertone, după aproape 45 de ani, G30-ul condesează întreaga istorie și filosofie a sedanului bavarez business, de clasă medie, punctează exact acolo unde F10-ul mai schiopăta și dă o replică puternică noului Mercedes-Benz E-Klasse cu o aerodinamică de invidiat (Cx = 0.22 vs. Cx = 0.26).
Noul BMW Seria 5 este cu 28 mm mai lung, 8 mm mai lat și 2 mm mai înalt decât vechiul ”cinciar”, plusând exact acolo unde trebuia, adică, la capitolul spațiu pentru cap și picioare pentru pasagerii spate. De asemenea, portbagajul deja încăpător (520 litri) a crescut la 530 litri. Cu toate aceste plusuri, însă, G30-ul stabileşte noul reper al sedanurilor din segmentul superior în ceea ce privește eficiența aerodinamică, ceea ce, evident, se răsfrânge și asupra consumului de carburant. Bavarezii anunță un consum mediu mixt de 3,8 l/100 km şi emisii CO2 de 102 g/km pentru BMW 520d EfficientDynamics Edition (lansare: martie 2017).
VEZI Galeria Foto BMW Seria 5 G30
Pentru a nu mai cârcoti nimeni că iDrive-ul, sistemul multimedia integrat care în ultimii ani a fost pentru mulți izvor de inspirație, a fost depășit, noul Seria 5 aduce un display de 10.25 inch (26.04 cm), cu touch. iDrive-ul de ultimă generație poate fi, prin urmare, controlat prin controler-ul tradițional, touchscreen, comenzi vocale și, ca la Seria 7, prin gesturi. Totodată, interfața poate fi configurată în funcție de dorințele utilizatorului, iar suprafața de proiectare a Head-Up Display-ul integral color e mai mare cu 70%.
La bordul lui G30, smartphone-ul poate fi încărcat fără fir, prin inducție, scaunele electrice se reglează pipăind senzorii touch-sensitive, și, opțional, șoferul își poate comanda un scaun cu 20 de camere de aer, cu opt programe de masaj. Funcția de parcare de la distanță, cu Display Key, de la ”șeptar”, este și ea disponibilă.
VEZI Galeria Foto BMW Seria 5 G30
Modelul face și primii pași clari către condusul autonom, fiind asezonat cu o varietate de sisteme de asistenţă care oferă susţinere șoferului, atât în momentele critice, cât şi în situaţiile mai puţin solicitante, precum ambuteiaje, traficul lent sau porţiunile monotone de autostradă. Astfel, G30 este echipat cu o cameră stereo, la care se adaugă informaţiile obţinute de la senzorii opţionali de radar şi ultrasunete pentru a monitoriza zona din jurul maşinii. Noile dotări ale BMW Seria 5, alături de asistentul de evitare prin schimbarea benzii şi avertizarea la trafic transversal, sunt asistentul pentru schimbarea benzii (Lane Change Assistant) şi asistentul pentru menţinerea benzii (Lane Keeping Assistant) cu protecţie activă în caz de coliziune laterală. Acesta din urmă urmăreşte marcajele benzii de circulaţie şi zona din jurul automobilului şi ajută conducătorul în mod activ să evite posibilele coliziuni prin efectuarea unor mişcări corective asupra direcţiei.
De asemenea, noul BMW Seria 5 face un pas către condusul autonom și prin funcţiile extinse pentru sistemul opţional Active Cruise Control (ACC / tempomat activ) şi asistentul pentru menţinerea direcţiei şi a benzii Steering and Lane Keeping Assistant. Acestea includ adoptarea restricţiilor de viteză, pe care asistentul inteligent de viteză (Intelligent Speed Assist / dotare opţională) le comunică sistemului tempomat (conducătorul poate ajusta aceste date cu +/- 15 km/h faţă de viteza maximă legală). De la staţionare până la 210 km/h, automobilul poate prelua manevre de acceleraţie, frânare şi direcţie, în funcţie de setări. Funcţia inteligentă Auto Start Stop îşi ajustează reacţiile în funcţie de condiţiile de pe traseu şi din trafic.
VEZI Galeria Foto BMW Seria 5 G30
Două benzinare potente, două diesel-uri și un plug-in hybrid, la lansarea din februarie 2017
Noul Seria 5 își va face apariția în showroom-uri în februarie 2017, cu două benzinare potente, două diesel-uri și un plug-in hybrid, din martie urmând ca paleta de motorizări să fie completă. Așadar, primii clienți vor putea alege BMW 540i/BMW 540i xDrive – motor pe benzină de 3.0 litri, cu şase cilindri în linie, transmisie Steptronic cu 8 trepte (340 CP, 450 Nm, acceleraţie 0-100 km/h în 5,1 s / 4,8 s). Sau BMW 530d/BMW 530d xDrive – motor diesel de 3.0 litri, cu şase cilindri în linie, transmisie Steptronic cu 8 trepte (265 CP, 620 Nm, acceleraţie 0-100 km/h) în 5,7 s / 5,4 s). Sau BMW 520d EfficientDynamics Edition – motor diesel de 2.0 litri, cu patru cilindri, transmisie Steptronic cu 8 trepte (190 CP, 400 Nm, acceleraţie 0-100 km/h în 7,5 s).
Sau plug-in hybrid-ul BMW 530e iPerformance, care oferă o autonomie 100% electrică de până la 45 km – motor pe benzină de 2.0 litri, cu patru cilindri, şi sistem de propulsie electrică BMW eDrive, transmisie Steptronic cu 8 trepte (252 CP, 420 Nm, acceleraţie 0-100 km/h în 6,2 s, consum mediu mixt de combustibil: 2,0 l/100 km, emisii CO2 mixte: 46 g/km).
Până la apariția noului M5, pasionații cu mâncărime în talpă pot opta pentru BMW M550i xDrive – motor pe benzină de 4.4 litri, cu opt cilindri, transmisie Steptronic cu 8 trepte (462 CP, 650 Nm, acceleraţie 0-100 km/h în 4,0 s).
[…] AFLĂ toate secretele noului BMW Seria 5 G30 […]