Lexus, Lexus, Lexus… Când spui „Lexus“, te gândești la sedan-uri generoase, SUV-uri cu atitudine și coupé-uri emoționante, la tehnologie, lux și rafinament. Brand-ul premium al Toyota a făcut, însă, și alte lucruri, în cei 28 de ani de existență, sub sloganul „În urmărirea neîncetată a perfecțiunii“. Și, încă face.
Conceptul Lexus Sport Yacht este o ambarcațiune deschisă premium, de înaltă performanță, al cărei scop este de a extinde și completa filosofia Lexus dincolo de granița lumii automobilului. Echipa de designeri Lexus s-a întrecut pe sine, reușind să exploateze la maximum limbajul exersat pe patru roți (mai ales conceptul LFA, ale cărui linii se regăsesc atât la nivelul prorei agresive, cât și în fluiditatea neîntreruptă a profilului), inginerii Toyota Marine Department au pus în plan cele mai noi tehnologii, iar compania americană Marquis-Carver Yacht Group, cunoscută pentru abilitățile sale de a construi structuri compozite de mari dimensiuni, a fost aleasă să pună în operă, probabil, una dintre cele mai spectaculoase și elegante bărci ale momentului. Elementele de „caroserie“ sunt realizate manual, dintr-o singură bucată de CFRP, un material plastic ranforsat cu fibră de carbon, folosit întâi la avioane și, apoi, de mașinile de curse, supercar-uri de stradă, precum Lexus LFA, iahturi sau biciclete de competiție, care reduce masa ambarcațiunii cu circa o tonă față de una obișnuită, de aceleași dimensiuni.
Interiorul iahtului de 12.7 metri lungime (42 picioare) a fost comandat și asamblat în Italia. Pe lateralele cabinei de la prora se pot observa, de exemplu, suprafețe vitrate pictate manual care seamănă cu marmura. Bucătăria dispune de o plită cu două arzătoare, chiuvetă și frigider, iar toaleta include o cabină de duș. Sistemul multimedia beneficiază de tehnologie 4G Wi-Fi & WAN, iar boxele Revolution Acoustics montate pe exterior utilizează suprafața plafonului drept traductor, semnalul fiind amplificat de un sistem digital Mark Levinson Reference.
Sub „capotă“, Lexus Sport Yacht dispune de două motoare V8 de 5.0 litri, pe benzină, „împrumutate“ și adaptate de la Lexus RC F coupé, GS F sport sedan sau LC 500, care, împreună, dezvoltă 897 CP (360 kW). Yachtul atinge o viteză maximă de 43 noduri/h (78 km/h), iar căpitanul controlează și monitorizează sistemele de la bord prin intermediul unui ecran tactil de 7 inch.
Divizia Toyota Marine a fost înființată în 1997 iar, în momentul de față, este liderul industriei nipone de iachturi premium.