Unul dintre cei mai buni cascadori ai Finlandei, pilotul Vesa Kivimäki a reusit sa stabileasca un nou record mondial nebunesc la bordul unui BMW Seria 3 coupe incaltat cu anvelope Nokian Tyres produse cu tehnologia Aramid Sidewall. Kivimäki a atins viteza de 186.269 km/h cu masina pe doua roti, pe aeroportul din Seinäjoki, Finlanda. Recordul anterior a fost inregistrat in urma cu 19 ani, in 1997, cand suedezul Göran Eliason a reusit sa atinga viteza de 181.25 km/h (112.62 mph) pe doua roti.
”Aveam o experienta de 15 ani in ceea ce priveste condusul pe doua roti. Am avut doua tentative anterioare de a dobori recordul pentru cea mai rapida masina pe doua roti, insa fara success (…)De aceea, i-am contactat pe cei de la Nokian Tyres pentru a stabili o colaborare”, a explicat Kivimäki, subliniind ca doborarea recordului necesita cauciucuri extraordinar de rezistente.
Anvelopele au un rol foarte important la viteze superioare si cu atat mai mult atunci cand masina ruleaza doar pe doua roti, mai mult pe flancuri. Iar tehnologia Aramid Sidewall, utilizata de Nokian Tyres, permite fabricarea de anvelope cu talon deosebit de rezistent la rulare si taiere.
”Cand mergi pe doua roti, flancul anvelopei este cel care mentine contactul cu drumul, astfel ca a trebuit sa proiectam o anvelopa speciala pentru acest obiectiv. Fibra aramidica adaugata in compusul de cauciuc din care se realizeaza flancul anvelopei il fortifica si ii imbunatateste substantial rezistenta la taiere. Imbinarea acestei tehnologii unice de fabricare a flancului cu o structura speciala a anvelopei a rezultat in specificatii favorabile pentru recordurile de viteza”, a declarat Matti Morri, Director Tehnic Serviciul Clienti la Nokian Tyres.
Secretul tehnologiei Aramid Sidewall este fibra aramidica extrem de rezistenta, utilizata si in industria aviatica si cea de aparare. Aceasta tehnologie inovatoare este folosita de Nokian Tyres si in fabricarea anvelopelor pentru SUV-uri.
Recordul pentru cea mai rapida masina pe doua roti a fost stabilit conform regulilor definite de Cartea Recordurilor: masina trebuie sa fie produsa in serie, nefiind admis un prototip; in decurs de o ora, masina trebuie sa treaca, in ambele sensuri, prin dreptul unor puncte de masurare a vitezei amplasate la distanta de 100 de metri unul fata de celalalt; viteza luata in considerare pentru recordul mondial este media obtinuta din cele doua masuratori.