Social media: Goana după Like-uri naște invidie și frustrări

0
822

Rețelele de socializare au apărut ca o modalitate de a păstra legătura cu prietenii și de a împărtăși cu ei momente frumoase. Rezultatele celui mai recent studiu Kaspersky Lab arată, însă, că social media le lasă oamenilor un gust amar. Goana după aprecieri joacă un rol central în acest sentiment, 42% spunând că sunt invidioși când prietenii lor primesc mai multe aprecieri decât ei. În plus, cercetarea arată că utilizatorii devin invidioși atunci când văd viețile aparent mai fericite ale prietenilor lor pe rețelele de socializare.

În cadrul unui sondaj la care au participat 16.750 de persoane din toată lumea, Kaspersky Lab a scos la iveală frustrarea oamenilor referitoare la social media. Utilizatorii rămân, din diverse motive, de multe ori cu emoții negative, după ce petrec timp pe rețelele de socializare.

Utilizatorii intră pe aceste rețele din motive pozitive și pentru a se distra. Cei mai mulți (65%) le folosesc pentru a păstra legătura cu prieteni și colegi și pentru a vedea postări amuzante (60%). De asemenea, oamenii petrec destul de mult timp aici pentru a-și crea profilul digital și a-l umple cu tot felul de momente frumoase, postând lucruri care îi fac să zâmbească (61%) și spunându-le celor din lista de prieteni ce bine se distrează în vacanțe (43%).

În ciuda dorinței de a avea sentimente pozitive în urma interacțiunilor pe rețelele de socializare, atunci când văd postările fericite ale prietenilor – despre vacanțe, hobby-uri și petreceri, utilizatorii rămân deseori cu sentimentul amar că alții se bucură de viață mai mult decât ei. De exemplu, 59% dintre respondenți s-au simțit nefericiți când au văzut fotografiile prietenilor de la o petrecere la care nu au fost invitați, iar 45% au mărturisit că pozele din vacanță ale prietenilor au avut o influență negativă asupra lor. Mai mult, 37% dintre participanți au spus că, uitându-se la postările lor anterioare, făcute în momente fericite, au senzația că trecutul era mai bun decât viața lor din prezent.

Foto: marketingland.com

LĂSAȚI UN MESAJ