De la W140, care a avut un 2.8 litri de 197 CP si un 3.2 litri de 231 CP, nava-amiral S-Klasse n-a mai vazut L6 pe benzina, fiind preferata arhitectura V6. Dar, cum istoria se repeta, iar BMW a dezvoltat un adevarat cult pentru propulsoarele cu 6 cilindri in linie, Mercedes a decis ca noul S, W222, sa revina la L6. Benzinarul va purta numele de cod M 256, iar diesel-ul, OM 256.
De asemenea, Mercedes-Benz S-Klasse W222 va putea fi comandat si cu un diesel in 4 pistoane, OM 654, care pe E-Klasse dezvolta 163 CP sau 194 CP, dar si cu monstrul V8 al lui G500, M 176. Puterile noilor propulsoare pentru S-Klasse nu au fost communicate, dar putem estima circa 310-320 CP pentru L6-ul diesel, peste 400 CP pentru L6-ul pe benzina si peste 470 CP pentru V8-ul de 4.0 litri.
Mai mult, in premiera, Mercedes S-Klasse trece de la sistemul electric clasic, pe 12 volti, la 48 de volti. Cele cinci motoare noi sunt asociate cu alternator-demaror ISG si, in afara de L4, cu un compresor electric. Prin trecerea la 48 V, Mercedes pregateste terenul pentru versiuni hybrid si plug-in hybrid.