Reinventat: Nissan Micra își găsește, în sfârșit, calea

0
1715

Îndrăzneț. Revoluționar. Cosmopolit. Dezvăluit  în premieră la Salonul Auto de la Paris 2016, noul Nissan Micra arată că, în sfârșit, citadina și-a găsit calea. Cea de-a cincea generație nu mai testează marea cu degetul în materie de design și poziționare, ci se aliniază imaginii de marcă, plusând cu o caroserie sculpturală ce trezește emoție și pasiune.

Primul Micra a văzut lumina zilei în 1982, fiind dezvoltat ca alternativă la Honda City sau Toyota Starlet pe piața japoneză. În Europa, citadina a ajuns în 1983 și, la început, pe partea spate apărea scris și Datsun, Nissan fiind în plin process de rebranding. Caroseria originală, pătrățoasă, ar fi trebuit să-i aparțină înlocuitorului lui Fiat 127, dar italienii au optat în ultimul moment pentru un design semnat Giugiaro pentru Uno. Pe finalul carierei, în 1988, a scos și prima versiune sportivă Micra Super S – motor turbo, în patru pistoane, de 930 cmc, care dezvolta 108 CP, model care încă deține titlul de cel mai rapid Micra (0-100 km/h în 7,7 sec., 0-400 metri în 15,5 sec.).

micra-1

A doua generație Micra (1992 – 2003) a abandonat arhitectura pătrățoasă, în favoarea rotunjimilor, și, în 1993, a obținut titlul ”European Car of the Year”, fiind prima mașină japoneză care câștiga această distincție. Facelift-ul din 1997 a aliniat citadina la imaginea mărcii.

36219-1200x946

În 2003, Nissan a încercat să scoată Micra din tipare. A treia generație, care a suferit două facelift-uri (2005 și 2007), s-a impus cu un design fresh și simpatic, ieșind din anonimat grație blocurilor optice față bulbucate, ca ochii unei broscuțe. Versiunea decapotabilă, C+C, a sedus iremediabil publicul feminin.

k12-020226-01-1200x950

Liniile celui de-al patrulea Micra (2010 – 2016) și-au pierdut, însă, emoția. Chiar și în urma facelift-ului din 2013, mașina nu a mai reușit să iasă din anonimat. Și-a continut drumul bine pavat pe partea de tehnologie și fiabilitate și, cam, atât.

k13-140519-12-1200x800

A cincea generație Micra, care abia a fost lansată la Mondialul Automobilului de la Paris, deschide o nouă pagină în cartea de istorie Nissan. Vizând Europa, cea mai mare piață de hatchback-uri, noul Micra este conceput pentru a fi imediat remarcat. Cu o gardă la sol mai joasă și un plus de centimetri în lungime și lățime față generațiile precedente, modelul propune un spațiu interior mai generos.

În plus, noul Micra aduce noi motorizări turbo de mic litraj, un șasiu agil și precis, precum și un pachet complet de tehnologii și echipamente inovatoare de siguranță.

Urmând exemplul modelelor distinctive Qashqai și Juke, cu noul Micra, Nissan își consolidează lidershipul în design-ul auto. De asemenea,noul model arată intenția noastră de a concura chiar cu modelele din segmentul B superior în Europa – cea mai extinsă și mai competitivă piață pentru modelele din segmetul B din lume”, a afirmat Carlos Ghosn, CEO Nissan Motor Company.

Fidel conceptului Sway prezentat în 2015 la Salonul Auto de la Geneva, a cincea generație Micra înglobează cele mai noi tendințe de design ale mărcii, cu elemente de identitate specifice, o nouă semnătură de design și o caroserie sculpturală ce trezește emoție și pasiune.

Elementele specifice de identitate vizuală includ calandrul V-motion, care subliniază silueta puternică și muchiile ascuțite, blocul optic și plafonul plonjat, care creează sentimentul de libertate și spațiu. Alte caracteristici includ mânerele ușilor spate camuflate în stâlpii C, precum și linia aerodinamică a plafonului, care înglobează un spoiler.

O atenție sporită a fost acordată confortului șoferului prin reconfigurarea postului de conducere, ce oferă un control mai bun și o siguranță sporită în deplasare.  Tabloul de bord, cu design aerodinamic specific, conferă habitaclului o ambianță elegantă și aerisită.

Noul Micra este primul model Nissan din segmentul B care oferă standard un pachet vast de tehnologii de siguranță: Lane Departure Prevention, sistemul de frânare de urgență cu funcție de recunoaștere a pietonilor, Intelligent Around View Monitor, Traffic Sign Recognition, High Beam Assist și Blind Spot Warning. Împreună, aceste tehnologii creează sistemul complex Autonomous Driving și sunt parte integrantă a filosofiei Nissan de mobilitate inteligentă.

Motorizările eficiente au constituit una dintre prioritățile cheie în dezvoltarea noului Micra. Încă de la lansare, vor fi disponibile două motorizări noi de 90 CP – 0.9 litri turbo, benzină & 1.5 litri diesel. Apoi, gama va fi completată de un benzinar aspirat de 1.0 litri și 75 CP.

 

LĂSAȚI UN MESAJ