Familia Golf VII a primit un facelift, fără schimbări spectaculoase la exterior, dar plină de tehnologie pentru toți membrii săi. O nouă culoare, Turmerick Yellow, pentru modelul de bază, GTI oferă două versiuni de putere, 230 și 245 CP, în timp ce GTD are un motor 2.0 TDI și 184 CP. Nu a fost neglijat nici Golf Variant, care are și el sub capotă noul 1.5 TSI de 150 CP.

Mai avem de așteptat încă doi ani până la apariția noului Volkswagen Golf VIII. Germanii, precauți și calculați, și-au păstrat gloanțele de argint pentru 2019. Chiar dacă a sosit vremea unui facelift pentru actuala generație Golf VII, schimbările la exterior au fost minore. Au redesenat farurile, parașocurile și grila radiatorului, cu inserții noi, cromate. De asemenea, blocurile optice spate sunt echipate cu lumini LED și oferă semnalizare dinamică, ca la Audi.

33 de milioane de unități VW Golf s-au vândut în toată lumea din 1974 și până în prezent

Volkswagen Golf

VW a dat însă drumul la tehnologie. Nu a păstrat nimic, pentru că, la acest capitol, timpul nu așteaptă. La interior, avem două sisteme de navigaţie, ambele opţionale. Sistemul Discover Media este echipat cu un touchscreen color de 8 inch, iar cei mai pretențioși pot opta pentru Discover Pro, care oferă şi funcţia inovatoare de control prin intermediul gesturilor. Pe un ecran mai mare, de 9.2 inch (aproximativ 23 cm), amplasat pe consola centrală, cu o simplă mișcare a mâinii în zona display-ului, posturile de radio se pot schimba ”singure”.

Noul motor 1.5 TSI 150 CP

Volkswagen a stat tot timpul foarte bine la capitolul motorizări, oferta fiind extrem de bogată. Se pleacă de la cele două propulsoare pe benzină, 1.0 TSI / 110 CP, un motor în 3 cilindri, supraalimentat, și 1.4 TSI, care oferă două versiuni de putere, 125 și 150 CP. Noutatea absolută este, însă, motorul 1.5 litri TSI de 150 CP, care poate dezactiva doi dintre cilindri(!). Un propulsor cu care constructorul din Wolfsburg vrea să impresioneze, anunțând că-l v-a implementa în toată gama Volkswagen.

motor-1-5-tsi-150-cp

Românii iubesc dieselul, iar VW Golf VII facelift are în listă două propulsoare: 1.6 TDI / 115 CP și 2.0 TDI / 150 CP. Pentru test, l-am ales pe ultimul, clasicul diesel cu un raport excelent între putere și consum. Cei 340 Nm își fac simțită prezența pe la 1.750 de rotații. Parcă nici nu te mai deranjează sunetul gutural care devine prezent în habitaclu după 2.000 de turații, pentru că mașina este vioaie, iar transmisia, cutie manuală cu 6 trepte, bine etajată, contribuie și ea la impresia artistică.

Der neue Volkswagen Golf GTD

980.000 de Golf-uri s-au vândut, la nivel global, în 2016

Sisteme de siguranță activă

Un capitol, la care Golf VII excelează. Funcția ACC, opțională, reglează automat distanța față de mașina din față, măsurând distanţa şi viteza faţă de ceilalți participanți din trafic. “Front Assist” este sistemul care avertizează că există un risc de coliziune cu vehiculul din faţă. El poate frâna automat, pentru a reduce viteza la care s-ar putea produce impactul. Funcţia City are rolul de frânare de urgenţă pentru traficul urban, la viteze de deplasare reduse, iar funcţia Pedestrian Monitoring poate detecta dacă un pieton intră în mod neaşteptat pe carosabil.

VERDICT RPM

+PLUS: Imagine de marcă / valoare de revânzare; poziție la volan; habitabilitate; sisteme de siguranță activă

-MINUS: Design clasic, lipsit de emoție; dotare de bază destul de săracă; modularitate.

Der neue Volkswagen Golf GTD

Adversari

Opel Astra
Peugeot 308
Hyundai i30
Renault Megane
Toyota Auris

Date tehnice Golf VII facelift 2.0 TDI

Lungime (m)                  4.25
Lățime (m)  1.79
Înălțime (m)                   1.45
Portbagaj (l)                   380
Cilindree (cmc)               1.968
Putere (CP/rpm)             150/3.500
Cuplu (Nm/rpm)            340/1.750
Cutie de viteze               manuala, 6 trepte
0-100 km/h (s)               8.6
Vit. max. (km/h)            216
Consum mixt (l/100 km)                   4.2
Emisii CO2 (g/km)         109

Prețuri Golf VII facelift

”Noul” Golf VII poate fi deja comandat în România. Prețul de pornire este de 15.844 euro (TVA inclusă) pentru 1.0 TSI, benzină, iar vârful de gamă ajunge la 24.366 euro (TVA inclus) pentru “dieselul” 2.0 TDI, 150 CP, cu o nouă transmisie automată DSG, 7 rapoarte

LEAVE A REPLY