Interviu EXCLUSIV – Niels Loeb, designer-șef exterior Opel Insignia

0
73
Niels Loeb / Razvan Scaesteanu

”Opel își păstrează identitatea și liniile dinamice.  Cx-ul noului Insignia este aproape egal cu al coupé-ului Calibra”

Opel a lansat în premieră la Salonul Auto de la Geneva cele două versiuni, Grand Sport și Sports Tourer, ale noului Insignia. Prin urmare, cum PSA a confirmat achiziționarea Opel cu o zi înaintea deschiderii expoziției, nu puteam să nu profităm de ocazia de a răsuci puțin cuțitul și a afla de la Niels Loeb, cel care coordonat trasarea celei de-a doua generații Insignia, cu linii de coupé în patru uși, și care, în trecut, a semnat și alte modele cu încărcătură emoțională, precum Tigra sau Adam, cum vede poziționarea noului model de clasă medie superioară și, bineînțeles, care ar putea fi locul Opel în relația cu Peugeot și Citroën, cel puțin din perspectiva design-ului.

RPM: Opel, Vauxhall, PSA… Probabil, nu sunt decât alt jurnalist care vă întreabă despre acestă nouă aliniere. Cum vedeți evoluția liniilor Opel alături de Peugeot și Citroën? Cu s-ar putea poziționa Opel vizavi de tendințele premium ale DS, prezența tinerească a Citroën și sportivitatea clasică interpretată de Peugeot?

Niels Loeb: Nu pot să spun cum ne vom poziționa sub această nouă umbrelă. Marketing-ul are de lucru pe acest subiect. Dar, iată, la Geneva, prezentăm Crossland X și urmează Granland X. Ambele modele au tot ADN-ul Opel la care vă așteptați. Nu există diferențe în ceea ce privește feeling-ul sau design-ul față de Insignia sau Astra. Este o provocare pentru designeri, ingineri și oamenii de marketing să găsească soluții comune pentru a păstra ADN-ul pe o nouă platformă. Din conferința de presă, am înțeles că Tavares (PSA) vrea să țină brand-urile separate, să-și păstreze identitatea. Vor fi beneficii clare în urma folosirii aceleiași platforme pentru mai multe modele. Am făcut-o cu succes și în trecut cu modele precum Opel Vivaro / Renault Trafic. În ultimii ani, Opel s-a poziționat ca un brand german inovator și accesibil. Acest lucru nu se va schimba. Din contră, poate vom deveni și mai germani. Cine știe!? Personal, îmi place Citroën. DS este chiar provocator din perspectiva mea de designer. Peugeot este diferit în felul său, la fel ca și Opel. Contează cum arată și cum se simte, avem ocazia să păstrăm aceste lucruri.

RPM: Manta, Calibra sau Monza au fost coupé-uri aspiraționale. Anul trecut, tot aici, la Geneva, Opel a prezentat GT Concept. Există un viitor pentru un nou coupé Opel?

NL: A face concepte este un lucru. Poți experimenta, poți face rachete, orice. Este o viziune. Conceptul Monza a reinterpretat liniile coupé-ului original, noul Insignia a fost inspirat de prototipurile Monza și GT, dar n-am cum să anticipez ce se va întâmpla. Ca producător, însă, trebuie să ai viziune, trebuie să vezi cu ce poți face profit. Am făcut mașini grozave, Speedster, Cascada…

RPM: Dar despre Corsa ce ne puteți spune? Modelul este, deja, destul de vechi… Vom vedea câteva linii emoționante?

NL: În departamentul de design, nu ajungem niciodată să fim mulțumiți. Întotdeauna urmărim tendințele, căutăm să facem un model cât mai atrăgător, cât mai frumos. Filozofia evoluează. Noul Insignia, de exemplu, face parte din ciclul doi al noului limbaj de design Opel și se axează pe precizie, pe proporții echilibrate și expresive. Toate aceste elemente, evident, se vor răsfrânge și asupra celorlalte viitoare modele. Vă asigur că nu dormim. Cu siguranță, noul Corsa va fi mai dramatic , proporțiile cred că vor fi cheia.

RPM: Aproape toate hibridele, Toyota Prius, Honda Insight, Hyundai Ioniq, Opel Ampera, au linii comune, arată aproape la fel. Dar din ce în ce mai multe modele ”normale” adoptă tehnologia hibridă fără a-și schimb look-ul. Cum va evolua design-ul hibrid?

NL: Sunt două căi de abordare. Pe de o parte, poți face ceva care să arate electric. Sau poți face o mașină frumoasă care să fie electrică fără să o arate. GM a prezentat acum ceva vreme conceptul Skateboard, o platformă electrică ce putea fi îmbrăcată cu orice formă de caroserie. Coeficientul aerodinamic al noului Insignia (Cx=0,25) este aproape egal cu al coupé-ului Calibra, deși este o mașină complet diferită, un sedan de familie.

RPM: Cum vedeți design-ul viitoarelor modele în contextul tehnologiei de condus autonom? Va mai sublinia în vreun fel plăcerea de a conduce?

NL: Dificilă întrebare. Chiar astăzi am văzut la Salon un exemplu care avea mai mult în comun cu mediul înconjurător decât cu ideea de a conduce.  Cea mai mare provocare va fi pe partea de design interior. Dacă vom mai sta ca acum pe scaune sau ne vom așeza, de exemplu, față în față ca într-o cafenea. Trebuie să vedem și care vor fi provocările pe partea de siguranță. Una e să stai ca acum, alta să stai cu spatele la drum. Multe concepte autonome pe care le-am văzut prezentau un haitaclu închis, fără geamuri. Încercați să mergeți închis într-o dubă, în jurul blocului. Cu siguranță vi se va face rău. Nu cred că design-ul mașinilor autonome se va schimba atât de dramatic.

LEAVE A REPLY