#SpecialRPM: Geneva, un Salon la fel de vechi ca mașina în sine

0
301

Geneva Motor Show a ajuns la cea de-a 87-a ediție și va începe pe 9 martie pe malul Lacului Leman. Salonul a fost organizat pentru prima oară în 1905 și, de-a lungul timpului, a devenit unul dintre cele mai importante din lume, alături de Frankfurt, Paris, Tokyo și Detroit, excelând prin neutralitatea caracteristică ”Țării Cantoanelor”.

Mai e puțin și începe Salonul Auto de la Geneva (9 – 19 martie), cel mai important eveniment auto din Europa și din lume pentru că se desfășoară în fiecare an, celelalte două evenimente auto majore de pe bătrânul continent fiind organizate la Paris și, respectiv Frankfurt, la fiecare doi ani.

Prima ediție a salonului elvețian a avut loc în 1905 și, prin urmare, se poate spune că Geneva Motor Show este aproape la fel de vechi ca mașina în sine. Acum s-a ajuns la cea de-a 87-a ediție, iar toți producătorii de mașini cu greutate vor fi prezenți pentru a se mândri cu ultimele creații. Nimeni nu-și va permite să lipsească de la acest regal, așa cum s-a întâmplat la Paris, în toamna lui 2016, când șapte mărci importante din industrie, Rolls-Royce, Aston Martin, Lamborghini, Bentley, Ford, Volvo și Mazda, fie n-au avut nimic important de arătat la ”Mondial de l’Automobile”, fie și-au economisit bănuții pentru Geneva.

Echipa RPM va fi prezentă la Geneva 2017 și va transmite în direct, în paginile ”Rotații pe Minut” din ziarul România liberă și online, iar  în numărul viitor al Revistei RPM, ce va apare vinery, 31 martie, vă vom povesti și analiza tot ceea ce s-a întâmplat. Deocamdată, vă invităm într-o scurtă incursiune printre cele mai importante premiere mondiale din Elveția.

DACIA MCV STEPWAY

Geneva este locul în care visele din lumea auto devin realitate. De-a lungul timpului, salonul a fost preferatul conceptelor, iar, de această dată, Dacia este un exemplu. În 2006, Dacia aducea la Geneva prototipul Steppe, prima generație MCV îmbrăcată și declinată în corssover. Acum, după 11 ani, Logan MCV Stepway devine realitate.

Dacia Logan MCV Stepway

VOLKSWAGEN ARTEON

Arteon este numele noului coupé în patru uși al constructorului german, care va înlocui modelul Passat CC. Nu știm cum va arăta, iar marca germană a publicat deocamdată doar o schiță. Mașina va debuta pe piață în 2018. De unde vine numele Arteon? Este, de fapt, o combinație între cuvântul “Art” în engleză și terminația “eon”, cei din Wolfsburg explicând că doresc astfel să puncteze faptul că noul model va avea pretenții premium și electrice.

volkswagen arteon

BMW SERIA 5 TOURING

Anul trecut, în toamnă, bavarezii prezentau noul BMW Seria 5, sedanul de segment mare al constructorului german. Acum, la Geneva, a venit rândul și versiuniii break, care a ajuns la cea de-a cincea generație. Principalii adversari din segment sunt Mercedes Clasa E Estate, Audi A6 Avant și Volvo V90. Debutul comercial este preconizat pentru iunie 2017.

bmw seria 5 touring

MITSUBISHI ECLIPSE CROSS

Va fi o premieră mondială pe care o așteaptă toată lumea. Nu știm cum exact va arăta, însă cei de la Mitsubishi vorbesc despre un model uimitor, complet nou, care va permite mărcii japoneze să îşi extindă gama de modele ”cocoțate”, alături de ASX şi Outlander. Acest nou “SUV compact” va cuprinde contururi extrem de teșite, având un profil atletic, accentuat de o linie distinctivă în formă de “V”, în sfertul posterior, generată de forma montantului C, care este înclinat înainte, precum şi de aripile spate pronunțate.

mitsubishi eclipse cross

AUDI RS3 SPORTBACK

Anul trecut, la Paris, Audi a prezentat RS3 Sedan. Acum a venit rândul hot-hatch-ului să fie echipat cu motorul de 2.5 litri și 400 CP, care este cea mai puternică motorizare în cinci cilindri de serie din lume. Cuplul maxim ajunge la 480 Nm, fiind disponibil de la 1.700 rpm până la 5.850 rpm. Iar sprintul 0-100 km/h este cotat la 4.1 secunde!

audi rs3 sportback

SKODA KODIAQ SCOUT

Anul trecut, la Geneva, Skoda a prezentat Vision S, conceptul care a stat în spatele Kodiaq-ului. Între timp, cel mai mare SUV al cehilor, o mașină de familie încăpătoare și cu aptitudini off-road, a ajuns pe străzi, inclusiv în România. Skoda a considerat, însă, că este nevoie și de versiunea Scout, o variantă mai capabilă în teren accidentat. Noul model vine cu o gardă la sol mărită și elemente ranforsate pentru performanțe mai bune în off-road.

Skoda Kodiaq Scout

PORSCHE PANAMERA SPORT TURISMO

Au trecut 4 ani de la lansarea Panamera iar, acum, constructorul german este pregătit să arate la Geneva primul model derivat de caroserie, imitând acțiunea celor de la Mercedes care au făcut și varianta break a lui CLS – Shooting Brake. Panamera Sport Turismo va fi mai lung decât noua generație a lui Porsche Panamera, ultima generație fiind lansată în 2016.

porsche panamera turismo

OPEL INSIGNIA SPORTS TOURER

Actualul Insignia Sports Tourer este deja un break extrem de spațios, însă Opel s-a gândit să mai pluseze un pic, volumul portbagajului fiind mărit până la 1.640 litri. Acum este cu 100 litri mai mare faţă de cel al modelului anterior. A doua generație Opel Insignia Sports Tourer toate soluţiile high-tech oferite de constructorul german de sub aripa GM, de la farurile cu matrice LED –  Opel IntelliLux LED și sistemele ultra-moderne de asistenţă pentru şofer şi până la afişajul pe parbriz.

Opel Insignia Sports Tourer

SEAT IBIZA

Modelul este construit pe noua platformă MQB a Grupului Volkswagen, aceeași pe care o folosesc și “frații” VW Polo, Skoda Fabia și Audi A1. Chiar dacă și-a schimbat platforma tehnică, noul Ibiza nu arată schimbări spectaculoase față de precedentul model la nivel estetic.

noul seat ibiza 2017

SUZUKI SWIFT

Modelul a ajuns la cea de-a patra generație. Este un hatchback-ul subcompact, un segment din care face parte și Dacia Sandero. Japonezii au anunțat că noul Swift va avea și un sistem de propulsie ”mild hybrid”, adică fără încărcare la priză. Propulsorul va fi “benzinarul” de 1.2 litri, la care se adaugă un generator care utilizează energia recuperată la frânare.

Suzuki Swift 2017

MERCEDES-BENZ E63 AMG ESTATE

Va fi cel mai rapid break din lume, fiindu-i necesare doar 3,5 secunde pentru a atinge 100 km/h. Constructorul din Stuttgart nu s-a zgârcit și a pus pe mașină un motor V8 de 4.0 litri, care generează 612 CP! Nu vă speriați, însă, între 1.000 rpm și 3.250 rpm, adică în cazul unui mers normal, propulsorul nu folosește decât patru cilindri, economisind carburant.

MERCEDES-BENZ E63 AMG ESTATE

LEAVE A REPLY