Mi-am propus să testez mașinile dintr-o altă perspectivă. Cea a sportivului amator, iubitor de natură, care are neapărată nevoie de câteva lucruri, astfel încât să-i fie confortabilă și utilă. În plus, trebuie să aibă loc și juniorul.
Simt că am ajuns în punctul în care începe să-mi pese mai puțin de câți cai are o mașina, mai ales când mă gândesc la infrastructura pe care o avem. De aceea, dacă tot stăm prin mașini destul de mult, măcar să fie confortabilă și să servească așteptărilor noastre. Iar dacă plecăm în vacanță, cu familia și tot harnașamentul după noi, să nu stăm gârboviți ca-n Dăciuța 1310 de pe vremuri, cu care plecam cu ‘tataia’ la mare.
Prin urmare, de data aceasta, am petrecut un weekend alături de noul Renault Megane ”brunet”. Adică, cum ziceam noi când eram mici, combi, Estate.
Am făcut câteva drumuri, am fost la un antrenament la bazin și, doar de dragul încercării, am pus bicicleta în portbagaj. Încape! Zic asta pentru că pe mulți i-am auzit că nu agrează barele de pe plafon pentru suporții de bicicletă sau schiuri. Cred că Megane Estate este o mașină cu un preț decent și cu un confort ridicat. E clar că nu poate mulțumi pe toată lumea, dar mie mi-a plăcutșsi aș pune accent mai ales pe faptul că este un break de dimensiuni medii, ale cărui dimensiuni nu te încurcă în traficul de zi cu zi.
Sigur, eu i-aș mai fi adăugat sistemul ”4 control”, dar vom vedea dacă Renault va paria și pe Megane GT Estate în Romania, românul având o ”problemă” cu Sedan-ul. Transmisia automată este o reală plăcere, mai ales când schimbă treptele. Se întâmplă fin, iar ca impresie generală, mașina asta îți dă senzația că e destul de fâșneață.
Cârcotașii vor spune că este doar o altă mașină, însă în zona ei de preț, are o sumă de avantaje de luat în calcul. Ca să n-o lungesc prea tare, iată plusurile și minusurile pe care le vad eu, după cele patru zile petrecute împreună.
VERDICT
Renault Megane Estate este recomandat pentru un familist, sportiv amator și doritor de drumuri lunguțe în condiții de confort și siguranță, care nu dorește să cheltuiască mai mult de 22.000 euro.
+PLUS: Scaun-șofer confortabil, cu masaj de trei tipuri și super încălzit (după o sesiune de înot și alergare, ce bine mi-a prins…); buzunare de depozitare destul de generoase (dar nu pentru apă!); loc suficient pentru ocupanții locurilor din spate; spațiu decent pentru a te schimba de haine înainte sau după antrenament; ”cheie plată”, pe care o poți pune în orice buzunar și care nu deranjează nici pe bicicletă, nici la alergare. La înot, trebuie s-o lași în vestiar, nu e rezistentă la apă; mașina se închide când de îndepărtezi de ea – nu odată am pățit să îmi pun mănușile, casca, să fiu deja pe bicicletă și să-mi amintesc că trebuie să scot cheia din buzunarul de la spate să apăs ”lăcățelul”; portbajajul este generos, dotat cu priză de 12V în eventualiatatea în care vrei să pui un frigider auto; în funcție de starea de spirit, poți schimba culorile ambientale din interior (roșu, galben, verde, albastru și violet); pilotul automat adaptiv te scutește de bătăi de cap și, pe lângă confort, este o opțiune care ține de siguranță; ochii frumoși văd bine, zice o vorbă… Așa e și cu farurile xenon ale Megane-ului; recunoști de la o poștă Megane-ul, după forma blocurlor optice, mai ales după cele din spate; este mașina care te învață, încet și sigur, să semnalizezi, datorită opțiunii ”ține-ți banda sau semnalizează, daca vrei să nu-ți întrerup muzica”; consum mic (5,8% mixt), ceea ce te atrage să tot pleci la drum.
-MINUS: Buzunarele de uși nu pot găzdui sticle cu apă mai mari de 500ml sau bidoane de hidratare; nu exista opțiune de volan încălzit; nu are hayon acționat electric sau deschidere din cheie, cu piciorul, cu fluierul sau cu Siri; modelul testat nu avea plafon vitrat, iar iubitorului de natura îi place să vadă cât mai mult.
Text: Alex Filip, pilot de raliu