Am testat cea de-a patra generație Renault Megane Sedan, care revine pe piață după experiența francezilor mai puțin inspirată cu modelul Fluence. În istoria de 40 de ani a Renault în segmentul compactelor cu motor față și portbagaj, Megane Sedan este o poveste în 4 episoade. Face parte dintr-o familie trainică și sănătoasă, alături de Estate și Hatchback. Gusturile nu se discută, fiecare cu slăbiciunea lui. De acest lucru s-a convins și constructorul francez, care a realizat în timp că românii preferă sedanul, iar hatchback-ul și break-ul rămân la mare căutare în Europa de Vest. Iar Renault s-a conformat în toate direcțiile pentru că noul Megane arată foarte bine, indiferent de caroseria aleasă.
35.000 de unități Renault Megane Sedan au fost vândute în România de la momentul lansării primei generații și până acum
Așa că, povestim despre Sedan. O mașină cu un design frumos, partea frontală fiind identică cu restul gamei, iar dacă o privești din spate aduce foarte bine cu Talisman, nava amiral a Renault. Versiunile superioare oferă faruri LED Pure Vision și trapă de sticlă panoramică.
Tehnologie multă
La interior, lucrurile stau la fel de bine. În primul rând, trebuie semnalată prezența sistemului multimedia R-Link 2, care se desfășoară pe un display de dimensiuni extrem de generoase, de 8.7 inch, a vitezometrului digital și a scaunelor cu susținere lateral excelentă. Multe opționale, Head-Up Display, volan încâlzit, climatizare automata… Și ne oprim aici, ca să vorbim și despre felul în care putem să personalizăm comportamentul rutier al Megan-ului Sedan. Există 5 moduri: Neutru, Sport, Confort, ECO și „Perso”. Easy Trunk Acces (ETA) te ajută să deschizi ”hands-free” portbagajul prin mișcarea piciorului sub bara de protecție.
Cum se comportă la drum
Motorul diesel 1.6 dCi 130 CP este cel mai puternic din gamă. Cuplul începe să se simtă încă de la 1.750 rotații pe minut. Un propulsor lipsit de silențiozitate, dar care se potrivește de minune cu un stil de condus mai sportiv. În schimb, 1.5 dCi 110 CP nu este zgomotos și, cel mai important, este prieten cu buzunarul proprietarului, consumul mediu după un test cu de toate, autostrăzi, drumuri virajate, fiind de 4,2l/100 km. În funcție de modul de rulare, de la Eco până la Sport, răspunsul accelerației, al suspensiei și al direcției diferă.
4 motorizări oferă, deocamdată, Renault Megane Sedan: SCe 1.6 115 CP, benzină și trei variante diesel: 1.5 dCi cu două versiuni de putere (90 și 110 CP) și 1.6 dCi 130 CP
Adversari
Volkswagen Jetta, Ford Focus Sedan, Skoda Octavia, Hyundai Elantra, Toyota Corolla
Verdict
+
design-ul rafinat, redus la scară după nava-amiral Talisman; confort și spațiu generos pentru bagaje; conectivitate și posibilități multiple de personalizare
–
suspensie destul de moale; motor 1.6 dCi incisiv, dar zgomotos; materiale plastice destul de slabe, mai ales în zonele mai puțin vizibile
Date tehnice Megane Sedan 1.6 dCi
Lungime: 4.63 m
Lățime: 1.81 m
Înălțime: 1.44 m
Portbagaj: 550 l
Greutate: 1401 kg
Motor: 1598 cmc
Putere: 130 CP
Cuplu: 320 Nm
Tracțiune: față
Viteză maximă: 201 km/h
Acc. 0-100 km/h: 10.5 s
Consum mediu: 4.0 l/100 km
Prețuri Renault Megane Sedan
Model de bază: 14.800 de euro (TVA inclusă) pentru SCe, 1.6, 115 CP, benzină
Vârf de gamă: 20.700 de euro (TVA inclusă) pentru 1.5 dCi, 110 CP, transmisie automată EDC
[…] Am testat noul Renault Megane Sedan care revine pe piață după experiența francezilor mai puțin inspirată cu modelul Fluence. CITEȘTE mai mult și AFLĂ verdictul RPM… […]