Insignia, urmasul batranei si popularei Vectre care, in 2009, a castigat titlul “Masina Anului”, a ajuns la cea de-a doua generatie. Pentru a-i sublinia clar pozitionarea la marginea superioara a clasei, constructorul l-a botezat, subtil, Grand Sport, l-a pus la o cura de slabire si i-a lasat pe ingineri sa se joace cu tehnologiile.
Insignia II are un aspect suplu si este mai usor. Desi lungimea masinii nu a crescut mult (4897 mm), doar greutatea caroseriei goale a fost redusa cu 60 kg. Iar in total, noul model cantareste cu pana la 175 kg mai putin fata de modelul anterior. Ampatamentul a crescut cu 92 mm, consolele fata/spate au fost reduse semnificativ, iar ecartamentul, marit cu 11 mm. Linia si asa plonjata a plafonului Insigniei I a coborat cu 29 mm, pentru un plus de dramatism sportiv. Si, pentru un aer clar de coupe, calandrul si blocurile optice isi tradeaza originile – Monza Concept, iar, in tunelul aerodinamic, Insignia Grand Sport a fost chinuita sa obtina un coeficient exemplar, Cx=0.26.
In spate, liniile clare si simple, impreuna cu luminile cu LED-uri subtiri, precise, sub forma de aripa dubla, specifice marcii Opel, ii confera Insigniei II o postura mai lata. Noul stop central cu tehnologie LED, montat la inaltime a fost integrat in linia plafonului. Acest lucru ii confera partii din spate un aspect mai high-tech, specific autovehiculelor premium.
La interior, pentru a le da o replica pe masura unor adversari puternici, precum Renault Talisman, Volkswagen Passat sau Mazda6, Insignia II scapa, in sfarsit, de plansa de bord aglomerata si propune, optional, scaune fata ergonomice premium – AGR, cu o combinatie unica de reglaje electrice pentru suporturile laterale, functie de masaj, memorie si ventilatie, pe langa numeroasele posibilitati de reglare standard, si cele mai avansate sisteme IntelliLink, compatibile cu Apple CarPlay si Android Auto.
Vechea transmisie automata greoaie, cu sase trepte, este inlocuita de o noua cutie cu opt trepte. Versiunile 4×4 beneficiaza de un nou sistem de tractiune integrala, cu sistem de vectorizare a cuplului. Doua ambreiaje multi-disc electronice inlocuiesc obisnuitul diferential spate, asigurand o transmitere mult mai precisa a puterii motorului catre fiecare roata din spate, indiferent daca drumurile sunt umede sau acoperite cu pietris, gheata sau zapada. La deplasarea in viraje, un cuplu suplimentar este transmis rotii spate din exteriorul virajului, reducand sesizabil efectul de subvirare si asigurand un control mai precis. Sistemul reactioneaza intr-o fractiune de secunda la apasarea pedalei de acceleratie, autovehiculul fiind mai stabil si mai usor de virat.
Sasiul FlexRide imbunatatit ofera baza pentru un comportament rutier optim. Acesta adapteaza amortizoarele, directia, raspunsul acceleratiei si punctele de schimbare a treptelor de viteza (pentru transmisia automata) in mod independent sau in functie de modurile „Standard”, „Sport” sau „Tour”, care pot fi selectate de sofer. In functie de modul selectat, directia si raspunsul la accelerare sunt mai directe, iar sistemul anti-derapare ESP intervine mai devreme sau mai tarziu. Noul software central „Drive Mode Control” este inima sasiului adaptiv. Acesta analizeaza continuu informatiile furnizate de senzori si setari si recunoaste stilul individual de conducere.
Nu in ultimul rand, Insignia II introduce in scena cea de-a doua generatie a inovatorului si premiatului sistem de iluminare adaptiva cu matrice IntelliLux LED. Faza lunga este asigurata acum de 32 de segmente cu LED-uri – de doua ori mai multe decat in cazul modelului Astra – integrate longitudinal in farurile extrem de subtiri ale autovehiculului Insignia. Numarul mai mare de segmente cu LED-uri permite adaptarea precisa a modelului de iluminare la situatia din trafic, asigurand o trecere mai rapida si insesizabila intre multiplele modele de iluminare. Astfel, calitatea distributiei luminii, intensitatea acesteia si viteza de reactie sunt imbunatatite. Pentru imbunatatirea vizibilitatii in curbe cu faza lunga activata, inginerii Opel au adaugat o functie de iluminare activa in viraje pentru farurile cu matrice IntelliLux LED. Astfel, intensitatea luminii segmentelor cu LED-uri dinspre interiorul virajului creste in functie de unghiul de bracaj, pentru o mai buna iluminare a traiectoriei de urmat, in timp ce iluminarea exteriorului virajului este redusa. Nu in ultimul rand, un reflector LED dedicat, amplasat in cadrul modulului pentru faza scurta sporeste iluminarea cu faza lunga activata pe o distanta de pana la 400 m.