In general, din cauza ranforsarilor suplimentare necesare motivate de lipsa plafonului, decapotabilele atarna mai greu decat coupe-urile. Artizanul italian Horacio Pagani a pariat, insa, si a castigat. Huayra Roadster este cu peste 80 kg mai usor decat supercar-ul coupe din care deriva si, si ceva mai puternic. Super-decapotabila va fi prezentata in martie, in cadrul celei de-a 87-a editii a Salonului Auto de la Geneva.
Caroseria de tip monococa a lui Pagani Huayra Roadster foloseste la greu materiale speciale, precum “carbo-Triax HP52” si titan, care permit cabrioletei sa fie cu 52% mai rigida decat coupe-ul si sa cantareasca doar 1.280 kg. Puterea este furnizata de un V12 bi-turbo de 6.0 litri, de origine Mercedes, dispus central-spate, care furnizeaza 764 CP la 6.200 rpm si un cuplu impresionant de 1.000 Nm la 2.400 rpm.
Pentru atinge viteze indecente si a se arunca fara emotii pe viraje, generand acceleratii laterale de pana la 1.8 G, Huayra cabrio dispune de elemente aerodinamice active. Iar franele Brembo se bazeaza pe discuri ceramice de 380 mm.
Huayra Roadster nu este, insa, chiar un cabrio veritabil, ci, mai mult, un fel de targa. Decapotarea se face manual, iar hard-top-ul din sticla si fibra de carbon trebuie lasat in garaj. Super-decapotabila va fi produsa in 100 de exemplare, pretul fiind de circa 2.75 milioane de euro/exemplar.