Raport T&E Mind the Gap 2016: Toți producătorii trișează la consum, dar Mercedes întrece măsura

0
1470

Transport & Environment (T&E), o organizație pentru protecția mediului și dezvoltarea unor politici sustenabile de transport, înființată în 1990, efectuează un raport anual cu privire la consumul și emisiile de CO2 reale ale mașinilor și datele oficiale, promovate de producători în cărțile tehnice. ”Mind the Gap 2016” arată că, din păcate, diferențele dintre cifrele de laborator și cele reale au crescut continuu și incontrolabil, de la 9% în 2001, până la 28% în 2012 și 42% în 2015. Iar până în 2020 ecartul este așteptat să ajungă la 50%.

te-grafic-1

Până acum, doar Volkswagen s-a dovedit oficial că umblă cu ”cioara vopsită”, scandalul DieselGate reliefând dezvoltarea unui soft special dezvoltat pentru a păcăli testele de laborator. Iar mai mulți constructori, precum Renault sau Mitsubishi, au intrat și ei în colimatorul autorităților pentru emisiile de CO2, în timp ce Peugeot a fost primul producător care a publicat cifre oficiale obținute în urma unei noi proceduri de testare în trafic real.

Raportul ”Mind the Gap 2016” indică, însă, că situația generală este departe de a fi roz, noile modele de mașini nedevenind atât de eficiente pe cât se laudă. T&E nu a explicat procedura sa de testare, dar diferențele mari între cifrele analizate sunt suficient de mari pentru a ridica un mare semn de întrebare.

te-grafic-2

Top-ul trișorilor ”Mind the Gap 2016” este condus de Mercedes, modelele A-Klasse și E-Klasse consumând în medie cu 56% mai mult pe șosea decât în cartea tehnică. În segmentul mediu, C-Klasse arde cu 54% mai mult carburant, în timp ce Volkswagen-ul Passat nu ajunge decât la +46%.

Audi e pe locul doi la general, cu puțin sub 50%, urmat aproape la egalitate de Smart. Pe locurile patru și cinci se află Volvo și Peugeot. Iar cei mai corecți producători, conform ”Mind the Gap 2016”, sunt Fiat Skoda și Opel.

Specialiștii Transport & Environment afirmă că o diferență de consum de până la 50% între testele de laborator și traficul real este explicabilă, dar că mașinile trec care de pragul de 50% păcălesc legislația de mediu. ”Dacă nu vrem ca America să facă din nou treaba Europei, Comisia și autoritățile naționale trebuie să investigheze Mercedes și Audi și să determine dacă aceștia folosesc sau nu mecanisme prin care păcălesc testele”, afirmă Greg Archer, directorul pentru vehicule curate din cadrul T&E.

LĂSAȚI UN MESAJ