În primele 11 luni ale anului 2016, vânzările Dacia au crescut cu 10.3% la nivel european, până la o cotă de piața de 2.8%, potrivit datelor ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile). În același timp, Renault a sedus 988.405 clienți, detronând pentru prima dată PSA și ajungând numărul doi pe ”bătrânul continent”, cu o cotă de 7.1%.
Prin urmare, cu o cotă de piață cumulată de 9.8%, duetul Dacia-Renault s-a apropiat periculos de gigantul Volkswagen și cele 11 mărci din portofoliul său, care, în ciuda scandalului DieselGate, conduce în continuare ostiltățile pieței de aproape 14 milioane de unități, cu o cotă de 11.4% (-0.5%, față de aceeași perioadă a anului trecut).
Ascensiunea Renault este explicată de primenirea completă a gamei într-un timp aproape record. Captur în 2013, Twingo în 2014, Espace și Kadjar în 2015, Talisman, Megane și Scenic în 2016. Sigur ecartul față de rivalul francez nu e mare, 5.400 unități. Dar, probabil, aceste va crește în perioada următoare, PSA punând mai mult accentul pe profitabilitate decât pe volum și refuzând să acorde discount-uri prea des. Vânzările PSA au stagnat, +0.8% față de 2015, în timp ce piața europeană a urcat cu 7%.
Segmentul premium este condus de Mercedes-Benz, care și el și-a înnoit gama și a nișat, cu o cotă de 5.5%. Pe doi se clasează Audi cu aceeași cotă, dar cu o creștere mai mică, iar pe treapta a treia a podiumului se află BMW, cu o cotă de piață de 5.4%.
Top 20 mărci în Europa* (cotă de piață)
1. Volkswagen : 11,4% (-0,5%)
2. Renault : 7,1% (+12,6%)
3. Ford : 6,9% (+3,6%)
4. Opel : 6,6% (+5,7%)
5. Peugeot : 5,7% (+2,6%)
6. Mercedes : 5,5% (+13,9%)
7. Audi : 5,5% (+7,5%)
8. BMW : 5,4% (+11%)
9. Fiat : 5% (+13,8%)
10. Skoda : 4,4% (+6,6%)
11. Toyota : 4% (+7,1%)
12. Nissan : 3,6% (-1,4%)
13. Citroën : 3,6% (-0,6%)
14. Hyundai : 3,3% (+8,7%)
15. Kia : 2,9% (+13,3%)
16. Dacia : 2,8% (+10,3%)
17. Seat : 2,3% (+3,4%)
18. Volvo : 1,9% (+2,1%)
19. Mazda : 1,6% (+13,2%)
20. Mini : 1,4% (+12,9%)
*UE + Islanda, Norvegia și Elveția