Opel Ampera-e, de fapt un Chevy Bolt cosmetizat, scapă de anxietatea legată de autonomie. În conformitate cu Noul Ciclu European de Conducere (NEDC, standardul actual pentru compararea autonomiei diferitelor autovehicule), noul model din Rüsselsheim poate parcurge 400 de kilometri fără reîncărcare, ceea ce îl face cel mai bun din segmentul său. Sigur, în condiții reale de trafic, autonomia nu va depăși, probabil, 300 km. Dar, și așa e bine.
Comparativ, chiar și cu bateria mare de 33 kWh, disponibilă opțional, BMW i3 poate parcurge 300 de kilometri în NEDC, Nissan Leaf reușește să parcurgă 250 de kilometri, Renault Zoe 240 de kilometri și VW e-Golf 190 de kilometri.
„Cu Ampera-e vom lansa pe piață un autovehicul electric adecvat pentru utilizare zilnică. Acesta asigură o autonomie extinsă și va fi oferit la un preț corect începând cu anul următor. Autovehiculul nu reprezintă un lux eco, nici un gadget și nici un al doilea autovehicul ecologic. Opel demonstrează că electromobilitatea poate fi accesibilă pentru un public mult mai larg, datorită celei mai inovatoare tehnologii – cu Ampera-e, Opel democratizează autovehiculul electric”, a declarat Dr. Karl‑Thomas Neumann, CEO Opel.
Cu o lungime de 4,17 metri, Ampera-e nu impresionează doar cu autonomia. Acesta oferă, de asemenea, spațiu pentru până la cinci persoane și un volum al portbagajului de 381 de litri, o valoare clar peste media autovehiculelor de lungime similară. Acest spațiu generos este posibil datorită integrării inteligente a celor zece module ale bateriei. Întregul pachet este amplasat în partea inferioară a caroseriei și este adaptat la contururile autovehiculului. Bateria cu 288 de celule litiu-ion și o capacitate de 60 kWh a fost dezvoltată în colaborare cu LG Chem.
Opel Ampera-e accelerează de la 0 la 50 km/h în 3,2 secunde, iar accelerarea medie de la 80 la 120 km/h, deosebit de importantă la depășire, este realizată în 4,5 secunde, grație motorului de 150 kW/204 CP. Însă, viteza maximă este limitată electronic la 150 km/h, în beneficiul autonomiei totale.
.