Până acum vreo 15 ani, când spuneai Porsche, automat, te gândeai la 911, la benzinare boxer cu mușchi și timpi-record pe circuit. Succesul SUV-ului Cayenne apărut în 2002 a permis Porsche să continue saga super-sportivelor. Panamera, limuzina cu patru uși și aer de coupe, i-a cucerit pe cei care vroiau un Porsche, dar și mai mult de două locuri. Iar, acum, constructorul merge mai departe, pregătind de lansare versiunea Panamera cu ampatament lung, în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles 2016 (18-27 noiembrie), alături de un nou motor entry-level V6 turbo de 3.0 litri.
Mai mult, în ultimul timp, car-paparazzi au surprins de multe ori în teste o versiune Panamera break. Așa că, ce va urma este greu de anticipat. Mercedes-Benz intră pe piața pick-up-urilor off-road cu X-Klasse, Bentley a făcut deja pasul SUV și diesel cu Bentayga, Lamborghini pregătește SUV-ul Urus…
Porsche va prezenta, la LA Auto Show, limuzina sport de lux cu un nou motor V6 turbo pe benzină, de 330 CP, împreună cu o versiune Executive, cu un ampatament mai lung cu 150 mm, disponibilă ca versiune nouă de caroserie. Noul V6 turbo este un entry-level eficient și agil, fiind cu 20 CP mai puternic și consumând cu 1 l/ 100 km mai puțin decât motorul analog al vechii generații. Propulsorul este combinat cu un sistem de propulsie la modelul Panamera și cu tracțiune integrală la modelele Panamera 4 / Panamera 4 Executive.
Porsche susține că Panamera Executive extinde oferta de caroserii și echipamente la limita superioară a liniei. Și, mai mult, că mașina a fost concepută ca o limuzină cu șofer. Ar fi, însă, trist și în afara spiritului ca cineva să se gândească să-și ia un Porsche pentru a fi condus de șofer, chiar dacă ”limuzina” oferă spațiu și putere: Panamera 4 Executive (330 CP), Panamera 4 E-Hybrid Executive (462 CP), Panamera 4S Executive (440 CP) și Panamera Turbo Executive (550 CP). Dar, cine știe…
Versiunile Porsche Panamera Executive sunt echipate cu mai multe dotări noi și exclusiviste. Plafonul panoramic de mari dimensiuni, scaunele confort încălzite, cu mai multe moduri de reglare electrică, atât în față, cât și în spate, și suspensie reglabilă pneumatică cu PASM (Porsche Active Suspension Management) sunt standard, ca și, atenție, jaluzeaua electrică care acoperă luneta.
Iar echipamentul standard de la Panamera 4S Executive și Panamera Turbo Executive este și mai complex. Printre altele, cele două modele beneficiază de direcție integral (virează și puntea spate) și de închidere silențioasă a ușilor. Fiind cel mai puternic model din gamă, Panamera Turbo Executive este echipat, în variantă standard, cu sistem de climatizare cu patru zone, faruri principale cu LED, inclusiv Porsche Dynamic Light System (PDLS) și iluminare ambientală.
Opțional, toate modelele Porsche Panamera Executive sunt disponibile cu o consolă centrală de mari dimensiuni, complet nouă, pentru locurile din spate, care poate fi echipată cu două măsuțe pliabile integrate și o conexiune de antenă pentru încă un smartphone, în funcție de piață. O altă dotare opțională utilă, în special pentru versiunile Executive, este noua generație Porsche Rear Seat Entertainment. Ecranele de 10,1 inch integrate în spătarele scaunelor din față pot fi detașate pentru modalități multiple de utilizare; la nevoie, acestea pot transforma cabina din spate într-un spațiu de lucru complet digitalizat. Ecranele de cea mai bună calitate pot fi utilizate ca tablete și independent, în afara mașinii.