Dezvoltat în Franța și comercializat deja în Asia, Australia, Turcia și în unele țări din America de Sud, a doua generație Koleos este disponibil și în România, în aceeași lună în care debutează pe întreaga piață europeană. Alături de Renault Captur facelift (2017) și Renault Kadjar (2015), Koleos completează gama de crossovere a producătorului francez, cu un preț de pornire de 30.500 euro, TVA inclusă.

Koleos este echivalentul lui Talisman în lumea SUV-urilor, fiind vârful de lance al francezilor în segmentul ”D” al acestora. Design-ul puternic preia linia de design puternică a Renault, cu semnătura luminoasă LED în formă de ”C”, inițiată de Talisman și exersată, apoi, de Megane și restul gamei. În spate, modelul are, ca și Megane, de exemplu, stopuri de zi și de noapte cu tehnologie ”Edge Light”, care conferă un efect 3D pentru o lumină cât mai naturală, perfect vizibilă de aproape, dar și de la distanță..

Cu o lungime de de 4670 mm,  noul Koleos este este unul dintre cele mai lungi modele din segment, ceea ce, alături de ampatamentul de 2710 mm, îi permite modelului să ofere pasagerilor un spațiu record. Cu o rază de 289 mm la genunchi, scaunele spate conferă cel mai bun spațiu în segment! Iar portbagajul poate înghiți, cu scaunele în poziție normală, 579 litri.

renault-koleos-4

Un motor, cutie automată și tracțiune sau 4×4 cu 4WD Lock

Mulți cântă prohodul diesel-ului, dar Renault pariază încă puternic pe el. Deocamdată, a doua generație Koleos are în ofertă un singur motor, cuplat la o cutie automată X-Tronic, care, spre deosebire de cutiile CVT anterioare, reproduce comportamentul cutiilor automate cu rapoarte multiple în cazul accelerațiilor puternice. In același timp, transmisia optimizează confortul în cazul unei variații de viteză, ca de exemplu, în blocajele din trafic.

2.0-ul dCi în patru cilindri, cu 16 supape, este echipat cu un turbocompresor cu geometrie variabilă, o șină de combustibil presurizat la 1600 bari și injectoare piezo-electrice, pentru a dezvolta o putere de 175 CP la 3750 rpm și un cuplu de 380 Nm, între 2000 rpm și 3000 rpm.

Primul nivel de echipare, ”Life”, are două roți motoare, cele față. Însă, ”Zen” și ”Intense” dispun de tehnologia ”ALL MODE 4×4-i”. Acest sistem de transmisie integrală asigură monitorizarea constantă a aderenței, pentru a oferi tracțiunea ideală în toate situațiile. Șoferul poate alege prin intermediul unui buton din partea stângă a volanului între „2WD“, „4WD Auto“ și „4WD Lock“. Dacă modul „2WD“ oferă tracțiune față permanentă, indiferent de condițiile de aderență pe drum, în modul „4WD Auto“ sistemul monitorizează constant schimbarea aderenței pentru a asigura o distribuție ideală a cuplului între punți. Astfel, până la 50% din cuplu poate fi trimis la roțile din spate, dacă este necesar. În condiții de off-road sau aderență slabă (zăpadă, noroi, nisip) și la viteze sub 40 km/h, șoferul poate bloca sistemul, prin activarea „4WD Lock“, pentru o repartizare de 50/50 a cuplului.

Trei niveluri de echipare

În funcție de nivelul de echipare, ”Life”, ”Zen” (Energy dCi 175 X-Tronic 4WD, 33.500 euro, TVA inclusă) sau ”Intens” (Energy dCi 175 X-Tronic All-Mode 4WD, 37.500 euro, TVA inclusă), clienții pot alege tapițerie textilă sau din piele, bare de plafon din aluminiu, card “mâini libere”, asistență la parcare față și spate sau sistem R-Link 2, cu ecran tactil de 7 inch. Pe versiunile de echipare superioare, Koleos oferă jante din aliaj de 18 inch, faruri cu tehnologie LED Pure Vision, tapițerie din piele Riviera Noir Titane, Gris Platine sau Marron Sienne și ambianță luminoasă interioară, cameră de marșarier și R-Link 2 cu ecran tactil de 8.7 inch, sistemul „Easy Park Assist” şi sistem audio Bose.

renault-koleos-3

LEAVE A REPLY