Hyundai a lansat pe piață o nouă interpretare a modelului i30, mizând de această dată pe tehnologie. Concurentul pentru Volkswagen Golf, Ford Focus sau Opel Astra este dezvoltat și asamblat în Europa.

Modelul Hyundai i30 a fost un pion principal în expansiunea europeană a mărcii coreene. Cele două generații anterioare au atras nu mai puțin de 800.000 de clienți, iar această a treia interpretare, care tocmai a fost lansată și pe piața din România, are ca scop pe deoparte, consolidarea poziției mărcii, iar pe de alta, o repoziționare a modelului în lupta cu mai marii segmentului compact, Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus sau Renault Megane.

hyundai-i30-5

Dacă primul obiectiv pare destul de simplu de atins, dacă avem în vedere că oferta Hyundai din Europa este tot mai atractivă, cel de-al doilea necesită un puternic efort de marketing.

Susținută de un produs care, conform oficialilor mărcii, este autovehiculul Hyundai care dispune de cele mai multe sisteme de siguranță în echiparea de bază și deține cea mai bună gamă de sisteme de siguranță activă din segment, ofensiva are mari șanse de izbândă. Chiar dacă asta va însemna mai degrabă o urcare a modelului în clasamentul vânzărilor, decât o intrare în grupul select al modelelor europene din vârful segmentului compact. La această urcare în clasă va contribui, fără doar și poate, și faptul că modelul este dezvoltat la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa din Rüsselsheim și este asamblat la uzina cehă din Nošovice.

hyundai-i30-7

În privința designului exterior – dezvăluit încă de la Salonul Auto de la Paris din toamna anului trecut – Hyundai i30 poate naște pasiuni, la fel cum poate fi considerat un vehicul „prea cuminte“. Noua grilă joasă, proeminentă, blocurile optice ascuțite și fantele proiectoarelor dau impresia de forță, însă inspirația designerilor pare să nu fi ajuns și în punctul de a trezi emoții.

În interior, în schimb, se remarcă modificarea completă a bordului și a tunelului central, ambele fiind de această dată mai puțin complicate și mult mai prietenoase cu șoferul. Afișajul central de opt inci – disponibil pe variantele superioare de echipare – pare că plutește deasupra bordului și este conectat atât la sistemul de navigație, cât și la funcții precum Apple CarPlay sau Android Auto, permițând utilizatorilor conectarea dispozitivelor de tip smartphone. Mai mult, un încărcător wireless și un port USB se regăsesc în consola centrală.

hyundai-i30-3

Hyundai i30 este dotat, în versiunea standard, cu sistem autonom de frânare la detectarea pietonilor, sistem de asistență la menținerea benzii de rulare și asistent pentru faza lungă. De asemenea, mașina poate fi echipată cu pilot automat inteligent și sistem de monitorizare a unghiului mort.

În timpul testului internațional desfășurat la Marbella, în Spania, Hyundai i30 a dovedit o vivacitate impresionantă, atât în cazul versiunilor echipate cu motoare diesel, cât și „benzinarelor“. Noua gamă include trei motoare pe benzină – 1.4 T-GDi – 140 CP, 1.0 T-GDi – 120 CP și 1,4 MPI – 100 CP. Primul dintre acestea este cu totul nou în gama Hyundai și oferă performanțe impresionante afișând un consum mixt de doar 4,8 l / 100 km și emisii de CO2 de 89 gr./km. Al doilea are doar trei cilindri și, conform producătorului consumă 4,5 l / 100 km. Pentru doritorii de motoare diesel, Hyundai a echipat noul i30 cu un propulsor turbo diesel de 1.6 litri, cu patru cilindri, care poate livra 95, 110 sau 136 CP. În funcție de motorizarea aleasă, modelul poate include în dotare o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau una automată cu dublu ambreiaj.

hyundai-i30-4

Ținuta de drum, scoasă în evidență de un traseu de munte plin de viraje, dar și de porțiuni de autostradă, se înscrie în media clasei fiind, totodată, mai sigură decât cea a generației anterioare. Ranforsarea caroseriei cu un cadru care utilizează în proporție de 53% oțel de înaltă rezistență conferă mașinii o rigiditate crescută cu 22%, alături de o valoare ridicată a absorbției energiei de impact.

Adversari

Volkswagen Golf
Opel Astra
Ford Focus
Renault Megane
Peugeot 308

VERDICT RPM

+PLUS: Ținută de drum; spațiu interior; design interior; materiale folosite; tehnologie

– MINUS: Designul părții frontale, cu un calandru de inspirație Audi; răspunsul întârziat al 1.0 T-GDi la peste 100 km/h; direcția artificială

Date tehnice Hyundai i30 1.4 T-GDi 140 CP

Lungime:        4,935 m
Lățime:           1,868 m
Înălțime:         1,466 m
Portbagaj:       530 l
Motor: 1.353 cmc
Putere: 140 CP
Cuplu: 242 Nm
Tracțiune:       față
Viteza maximă:          210 km/h
Acc. 0-100 km/h:        8,9 s
Consum mixt: 5,5 l/100km

LEAVE A REPLY