Design atrăgător, calitate la interior, tehnologie de ultimă generație și sistem audio Bose sunt elementele care anunță că noul Nissan Micra revine puternic în războiul hatchback-urilor din segmentul B
Puțină istorie. Nissan Micra a apărut pe piață în 1983. Niciodată n-a fost o mașină care să rupă gura târgului. A stat cuminte în plutonul celor din segmentul B, cel al hatchback-urilor, și s-a uitat cu jind la rivalele sale, mult mai titrate: Volkswagen Polo, Ford Fiesta și Renault Clio. Precedentul model a fost unul global, adică nu s-a ținut cont de continente. Dacă asiaticii l-au acceptat, europenii au cam strâmbat din nas când au descoperit că au în fața lor o mașină anostă, care nu spune nimic, și total neinspirată în ceea ce privește designul.
Așa că Nissan s-a pus pe treabă și a dorit ca generația a V-a de Micra să fie cu totul altceva. Și a reușit. Chiar a dat lovitura cu noul Nissan Micra, pentru că singura legătură cu generația anterioară este aceea că poartă același nume.
Aceeași platformă pentru Micra și Note
Să începem cu exteriorul. Linii ascuțite și agresive, noul Micra fiind dominat de grila care are forma literei V, Nissan dorind astfel să puncteze faptul că pentru modelul din segmentul B s-a folosit platforma V, cea pe care s-a realizat și modelul Note. O decizie curajoasă a japonezilor pentru că aveau la dispoziție gratis platforma lui Clio, tot din segmentul B (Nissan și Renault fac parte din aceeași alianță). Continuăm cu exteriorul. Faruri alungite și o paletă atrăgătoare de 10 culori de caroserie: Ivory, White, Platinum Silver, Gunmetal Grey, Enigma Black, Energy Orange, Passion Red, Pulse Green și Power Blue.
Interior premium pentru segmentul B
La interior, lucrurile stau la fel de bine ca la exterior, poate un pic și mai bine datorită acelor inserții colorate, folosite la nivelul planșei de bord. Nissan nu a folosit piele pentru acestea, dar ceva care imită foarte bine acest material pentru că sunt moi la atingere. De altfel, noul Micra a scăpat de plasticul dur, folosit de toată lumea în acest segment, și se poate spune că interiorul micuței japoneze este chiar premium în această clasă. E adevărat, lipsește cotiera, un mare minus pentru noul Micra.
Volanul are coroana teșită, iar display-ul, amplasat în zona centrală, este touchscreen. Pe el se desfășoară, în afara informațiilor de bază ale mașinii, și sistemul de navigație, iar cum toată lumea are în dotare un smartphone, nu puteau lipsi cele două sisteme de bază care fac legătura între mașină și telefon: Apple Car Play și Android Auto.
Sistemul audio Bose Personal format din 6 boxe echipează acustic noul Nissan Micra. Unul dintre difuzoare este amplasat în tetiera de la scaunul șoferului, Micra fiind singura mașină din acest segment cu boxă în tetieră!
Rămânem la capitolul tehnologie unde Micra excelează în continuare. Vorbim de sisteme de siguranță activă, frânare automată cu recunoașterea pietonilor, monitorizarea unghiului mort, monitorizarea benzii de rulare, cititor de indicatoare, asistent de fază lungă și Intelligent Around View Monitor.
Capacitatea portbagajului este de 300 litri, iar cu bancheta rabatată, volumul ajunge la 1.004 litri, în condițile în care dimensiunile Micrei sunt: 3.999 mm lungime, 1.743 mm lățime și 1.455 mm înălțime.
Trei motorizări urbane
Două motorizări pe benzină – 1.0 aspirat, 73 CP, și 0.9 TCe, turbo, 90 CP (denumirea comercială fiind IG-T90) și un singur propulsor diesel, 1.5 dCi, 90 CP. Toate sunt cu transmisii manuale, Nissan precizând că transmisia automată este anunțată pentru 2018. Le-am condus pe toate, iar în topul personal versiunea diesel a avut câștig de cauză datorită cuplului.
Vom vorbi însă un pic despre „motorașul“ de 0.9 litri și 90 CP, folosit în premieră pe Nissan Micra. Un propulsor care-și face bine treaba dincolo de 3.000 de turații, iar senzația că totul e sub control și nu conduci o mașină „leșinată“ este amplificat de zgomotul turbinei. Testul a fost unul extra-urban și fără menajamente, cu mers în regim de autostradă, dar și cu drumuri virajate, iar consumul a fost unul bun : 5.9 litri/100 km.
Cât costă noul model Nissan?
Lansarea internațională a noului Nissan Micra a avut loc la Dubrovnik, în Croația. Acolo, cei de la Nissan nu au dezvăluit care vor fi prețurile. Anunțul va fi făcut luna viitoare, iar Micra este așteptat în România în această primăvară, cel mai probabil în luna mai.
Adversari
Volkswagen Polo
Ford Fiesta
Mazda2
Renault Clio
Peugeot 208
Opel Corsa
VERDICT RPM
+ PLUS: Un design cu adevărat revoluționar atât la exterior, cât și la interior, unul premium pentru segmentul B. O mașină super-tehnologizată, iar sistemul audio Bose Personal aduce un mare plus (boxă în tetieră, premieră în segment)
– MINUS: Lipsa unei cotiere și a unei transmisii automate. La cum arată mașina, vor exista multe voci care vor cere mai multă putere sub capotă
Date tehnice Nissan Micra IG-T90
Lungime (mm) 3.999
Lățime (mm) 1.743
Înălțime (mm) 1.455
Ampatament (mm) 2.525
Greutate (kg) 1.076
Portbagaj (l) 300
Motor (cmc) 898
Putere (CP/rpm) 90/5.000
Cuplu (Nm/rpm) 140/2.250
Tracțiune față
Acc. 0-100 km/h (s) 12.1
Viteză maximă (km/h) 175
Consum mediu mixt (l/100 km) 4.4
Emisii CO2 (g/km) 99