Mașina ta are motorizare diesel? Află care sunt cele mai comune defecțiuni cu care te vei întâlni

0
8446

Motoarele diesel sunt cunoscute pentru puterea și anduranța lor. Asta nu înseamnă însă că sunt ferite de defecțiuni și că nu vei întâmpina și unele probleme de-a lungul timpului. Află mai jos care sunt acestea și cum le poți rezolva:

Oxidarea uleiului de motor

Oxidarea uleiului de motor este o problemă care apare de obicei la mașinile care nu sunt folosite mai mult timp. Tocmai de-asta e foarte important să alegi cu atenție uleiul pentru motoare diesel. Dacă un vehicul stă parcat mai mult de câteva luni, sau este folosit foarte rar, există riscul ca uleiul din motor să se oxideze. Mai exact, vor intra bule de oxigen în ulei, care previn lubrifierea corectă a pieselor și pot să rezulte defecțiuni costisitoare ale motorului. Tocmai de aceea, este important să schimbi repede uleiul pentru o mașină care a stat parcată mai mult timp.

Fum negru pe țeava de eșapament

Această problemă este una destul de comună la motoarele diesel. Mașinile cu această defecțiune scot un fum negru, gros și cu un miros puternic, atunci când sunt turate. Fumul este rezultatul unui dezechilibru în raportul dintre aer și combustibil; acest lucru se întâmplă atunci când arderea este incompletă. Sunt multe cauze care pot sta la baza acestei defecțiuni, așa că dacă vezi acest fum negru, cel mai bine este să duci mașina în service pentru verificări.

Fum alb de sub capotă

Dacă vezi fum alb ieșind de sub capota mașinii, acest lucru e un semn că motorul nu arde complet combustibilul. Asta se întâmplă, de regulă, atunci când aerul pătrunde în linia de combustibil. De cele mai multe ori, tot ce trebuie să faci pentru a rezolva problema este să oprești motorul, să îl lași câteva minute și să îl repornești. Dar dacă repornești motorul și vezi fum alb ieșind în continuare, acesta poate fi un semn că motorul e uzat și se apropie de final.

Pornirea lentă

O pornire mai lentă nu este un lucru anormal pentru motoarele diesel. Unele dintre ele pornesc puțin mai greu sau au nevoie de câteva „chei” ca să demareze. Acest lucru nu e un motiv de îngrijorare. Însă atunci când mașina pornește foarte greu, după multe încercări sau nu pornește deloc, ar trebui să începi să-ți pui probleme. În această situație cea mai bună soluție este să duci imediat mașina în service pentru a rezolva problema.

Zgomot prea puternic

Motoarele diesel sunt cunoscute pentru zgomotul pe care îl produc. Tocmai pentru că aceste motoare sunt mai gălăgioase decât altele de pe piață, avem tendința să nu observăm atunci când apare o problemă. Dacă motorul mașinii tale e excesiv de zgomotos sau scoate sunete pe care nu le-ai auzit înainte, acestea sunt semne că motorul are o problemă și trebuie verificat. Spre exemplu, dacă auzi un zgomot asemănător cu un ciocănit, asta poate însemna că ai o problemă cu injectoarele, lucru care poate reduce cu mult performanța mașinii.

Insuficientă putere

Uneori, motoarele diesel pot întâmpina probleme la accelerare. Spre exemplu, se poate întâmpla să urci cu mașina pe o pantă și să observi că avansează extrem de lent. Această problemă apare adesea atunci când filtrul de combustibil e înfundat, sau motorul nu primește suficient combustibil, fie din cauza unui injector defect, fie din cauza convertorului catalitic. Este o problemă ușor de rezolvat, dar care poate fi foarte supărătoare dacă nu e rezolvată la timp.

Un motor care nu se oprește

Deși această problemă nu este una comună, a intrat în această listă pentru că nu poate fi întâlnită decât la motoarele diesel. În unele situații foarte rare, se poate întâmpla ca un motor diesel să continue să funcționeze chiar și după ce ai scot cheile din contact. Acest lucru se poate întâmpla pentru că motoarele diesel funcționează diferit de alte motoare.

Un motor obișnuit pornește atunci când o scânteie electrică aprinde combustibilul, adică atunci când pornești motorul. Însă aprinderea la motoarele diesel se face diferit; acestea se bazează pe căldură și compresie pentru a porni. Dacă motorul e uzat, unele gaze își pot face loc pe lângă pistoane, aducând cu ele vapori de ulei. Acești vapori se aprind, iar motorul va folosi acești vapori drept combustibil, crescându-și turațiile și lăsând mai mulți vapori de ulei înăuntru. În acest punct, singura metodă de a opri motorul este de a-i tăia alimentarea cu ulei.

Sursă foto: Shutterstock

LEAVE A REPLY