Noul BMW X3 recalibrează segmentul SAV

0
305

Mai dinamic, mai încăpător, mai puternic și mai economic. A treia generație a primului SAV (Sports Activity Vehicle) premium de clasă medie, BMW X3, nu mai face notă discordantă și se aliniază imaginii generale a mărcii, recalibrând cotele segmentului. Cu un coeficient aerodinamic Cd de 0,29, noul X3 este cel mai bun din clasa lui.

p90264673_highres_the-new-bmw-x3-techn

În 2003, bavarezii au nișat și au pus bazele SAV-ului de clasă medie. De atunci, BMW a vândut peste 1,5 milioane de X3-uri, iar noul model este pregătit să scrie mai departe povestea cu un design mult mai atractiv și mai apropiat de liniile ”fraților” X5 și X6. Dimensiunile exterioare ale noului X3 sunt în mare parte neschimbate, dar ampatamentul este mai lung cu cinci centimetri. Capota lungă a motorului şi consolele faţă foarte scurte, cu proporţii şi mai fin echilibrate, contribuie la distribuţia perfecta, 50:50, a masei între punţi și îi oferă un avantaj în fața ”vechiului” model.

p90264668_highres_the-new-bmw-x3-techn

Formatul compact al grilei tridimensionale a radiatorului şi proiectoarele de ceaţă cu design hexagonal, o premieră pentru un model BMW X, subliniază caracterul încrezător al mașinii. Apoi, mergând spre spate, stopurile cu aspect tridimensional, cu LED-uri integrale (optional), spoilerul de pe acoperiş şi evacuarea dublă creează o imagine puternică.

Cele trei variante de echipate adaptează caracterul vizual al noului BMW X3 pentru a se potrivi şi mai bine cu gusturile personale ale clientului. De exemplu, varianta xLine – cu grilă a radiatorului şi alte detalii exterioare din aluminiu satinate şi jante speciale din aliaj uşor – accentuează robusteţea modelului. De asemenea, BMW X3 este disponibil şi în echipare Luxury Line – barele cromate ale grilei radiatorului, scutul de protecţie în două tonuri şi jantele din aliaj uşor cu design clasic scot şi mai mult în evidenţă eleganţa designului exterior.

Modelul M Sport pune accentul pe calităţile dinamice ale noului BMW X3, cu dotări aerodinamice M, sistem de frânare sport evidenţiat de etrierele vopsite în albastru, designul foarte dramatic al roţilor şi culoarea opţională Phytonic Blue. Iar noul BMW X3 poate fi comandat şi cu dotări BMW Individual precum culoarea exclusivă pentru exterior Sunstone metalizat.

Interiorul noului BMW X3 urmează tradiţia, cu un cockpit optimizat ergonomic şi orientat către conducător. Iar numeroase aspecte ale designului exterior sunt reflectate se găsesc și în habitaclu.

p90263723_highres_the-new-bmw-x3-xdriv

Noul BMW X3 poate fi comandat cu numeroase echipamente opţionale noi, în premieră pentru model, dedicate îmbunătățirii confortului. Acestea includ control pe trei zone al aerului condiţionat, care adaugă controlul separat al temperaturii pentru compartimentul spate printr-o unitate de comandă cu display modern. Șoferul şi pasagerul din dreapta beneficiază de scaune ventilate, cu piele perforată, care, pe lângă încălzirea pentru zilele reci, oferă şi ventilaţie pentru maximizarea confortului atunci când este foarte cald. Pentru îmbunătăţirea suplimentară a confortului în compartimentul spate, unghiul spătarului divizat/rabatabil standard în raport 40:20:40 poate fi ajustat individual şi în diferite etape datorită funcţiei ”cargo”, opţionale. Această facilitate măreşte capacitatea de încărcare standard de la 550 de litri la un maxim de 1.600 de litri.

p90263705_highres_the-new-bmw-x3-xdriv

De asemenea, clienţii pot oferi interiorului o senzaţie deosebită de aerisire şi eleganţă prin acoperişul panoramic de sticlă, cu suprafaţă generoasă. Sticla acustică a parbrizului (standard) poate fi completată de geamuri laterale acustice, pentru o liniște deplină la bord, la viteze ridicate.

Noul X3 poate beneficia, optional, și de Display Key, deja disponibilă la BMW Seria 7, BMW Seria 5 şi BMW i8. Aceasta oferă o serie întreagă de informaţii, precum nivelul de combustibil şi activităţile de service sau întreţinere care trebuie efectuate sau dacă geamurile sau trapa au fost închise la părăsirea automobilului. În plus, poate fi utilizată şi pentru a opera încălzirea auxiliară opţională.

Masă redusă şi un plus de dinamică şi confort 

A treia generaţie X3 continuă să se bazeze pe formula câştigătoare a unei punţi faţă cu dublu braţ transversal şi a unei punţi spate cu suspensie multibraţ. Inginerii au reuşit să obţină, însă, o reducere considerabilă a masei nesuspendate, prin montarea de rulmenţi de pivotare din aluminiu şi de barelor antiruliu tubulare mai uşoare, precum şi prin optimizarea amplasării roţilor față. În plus, dinamica de manevrabilitate, stabilitatea în linie dreaptă şi răspunsul direcţiei au beneficiat cu toate de pe urma cinematicii îmbunătăţite a punţii şi a sistemului de servodirecţie electrică cu funcţie Servotronic.

Momentul de ruliu a fost redistribuit mult pe puntea spate, iar orientarea spre spate a sistemului de tracţiune integrală xDrive a crescut şi mai mult. Gestiunea inteligentă a tracţiunii integrale permite efectuarea de ajustări în funcţie de situaţia de condus şi, în acelaşi timp, se asigură o tracţiune maximă.

p90263777_highres_the-new-bmw-x3-xdriv

Sistemul de frânare dispune de frâne uşoare, care oferă performanţe optimizate, precum şi de Electric Parking Brake. Totodată, pentru maximizarea siguranţei, Driving Stability Control (DSC), care include ABS, Dynamic Traction Control (DTC), Automatic Differential Brake (ADB-X), Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC), Start-Off Assistant şi Hill Descent Control (HDC) sunt de asemenea disponibile.

Suspensia sport care face parte din pachetul M Sport poate fi comandată şi ca opţiune separată. Acesta oferă suspensie şi arcuri mai ferme şi consolidează barele antiruliu. Alternativ, există şi opţiunea Dynamic Damper Control cu amortizoare controlate electronic, care adaptează reacţiile amortizorului la suprafaţa drumului şi la situaţia de condus. În acelaşi timp, conducătorul poate folosi comutatorul Driving Experience Control pentru a schimba caracteristicile de bază ale suspensiei, de la cea mai confortabilă, la cea mai sportivă.

De asemenea, sistemul de frânare sport inclus în pachetul M Sport este disponibil ca opţiune individuală. Etrierul fix cu patru pistoane, din aluminiu şi vopsit în albastru, şi discurile de frână supradimensionate au un nivel ridicat de rezistenţă termică şi oferă o putere ridicată de oprire, în ciuda masei foarte scăzute. Nu în ultimul rând, sistemul sport de direcţie variabilă de la BMW X3 M40i este disponibil opţional pentru celelalte modele din gamă.

Abil în teren accidentat 

Noul BMW X3 se bucură de aceleaşi abilități off-road ca şi predecesorul său. Garda la sol de 204 milimetri contribuie la asigurarea unui progres fără obstacole nu numai pe trasee neasfaltate sau acoperite cu nisip, ci şi atunci când se rulează prin oraş, pe străzi cu denivelări de reducere a vitezei. Unghiul de atac (25,7o) şi unghiul de degajare (22,6o) ale noului BMW X3, împreună cu un unghi de rampă de 19,4o, oferă o marjă suficientă pentru negocierea unor secţiuni abrupte sau a unor creste. Şi, cu o rază de trecere longitudinală de 500 milimetri, BMW X3 poate aborda uşor şi traversarea vadurilor.

Trei benzinare, două diesel-uri și un nou vârf de gamă

BMW X3 M40i deschide calea pentru apariţia primul automobil M Performance din istoria acestei game de modele. Noul vârf de gamă este propulsat de un motor M Performance nou, cu şase cilindri în linie, care îmbină cu succes capacitatea de a urca în turaţii şi puterea mare de tracţiune cu un nivel exemplare al liniarităţii şi eficienţei. Motorul de 3,0 litri generează o putere de 360 CP (consum mediu mixt: 8,4-8,2 l/100 km; emisii CO2 combinate: 193-188 g/km), o creştere de 54 CP (+18%) faţă de cea mai puternică variantă pe benzină din actuala gamă (BMW X3 xDrive35i). Cuplul maxim de 500 Nm reprezintă o creştere de 100 Nm – adică 25%. Acest pachet de performanţă permite ca noul BMW X3 M40i să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde şi să atingă o viteză maximă de 250 km/h.

p90263718_highres_the-new-bmw-x3-xdriv

Motorul de 2,0 litri, pe benzină şi cu patru cilindri, al noului X3 xDrive30i are o putere de 252 CP (consum mediu mixt: 7,4 l/100 km; emisii CO2 combinate: 168 g/km), cu 7 CP mai mult decât actualul BMW X3 xDrive28i. Cuplul maxim de 350 Nm se obţine între 1.450 şi 4.800 rpm. Noul BMW X3 xDrive30i sprintează până la 100 km/h în 6,3 secunde şi atinge o viteză maximă de 240 km/h.

Cel mai slab benzinar, BMW X3 20i, va completa gama după lansarea pe piaţă a noii generaţii. Motorul de 2,0 litri, pe benzină şi cu patru cilindri – oferă 184 CP (consum mediu mixt: 7,4-7,2 l/100 km; emisii CO2 combinate: 169-165 g/km) şi transmite arborelui cotit un cuplu maxim de 290 Nm (predecesorul: 270 Nm), disponibil între 1.350 şi 4.600 rpm. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează 8,3 secunde, viteza maximă fiind de 215 km/h.

p90263697_highres_the-new-bmw-x3-xdriv

Motorul diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, de sub capota noului BMW X3 xDrive30d oferă o putere de 265 CP (consum mediu mixt: 6,0-5,7 l/100 km; emisii CO2 combinate: 158-149 g/km; predecesorul: 190 kW/258 CP). Iar cuplul maxim a fost extins cu un nivel impresionant, de 80 Nm, la 620 Nm, disponibil între 2.000 şi 2.500 rpm. În consecinţă, noul X3 xDrive30d sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde şi atinge o viteză maximă de 240 km/h.

Cu o putere de 190 CP (consum mediu mixt: 5,4-5,0 l/100 km; emisii CO2 combinate: 142-132 g/km) şi un vârf al cuplului de 400 Nm, disponibil între 1.750 şi 2.500 rpm, performanţele principale ale motorului diesel de la noul BMW X3 xDrive20d rămân neschimbate faţă de modelul anterior. X3 xDrive20d sprintează de la 0 la 100 km/h în 8,0 secunde şi atinge o viteză maximă de 213 km/h.

Toate motoarele sunt combinate cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, adaptată caracteristicilor de performanţă specifice respectivului propulsor. De asemenea, transmisia este concepută să fie şi mai eficientă, contribuind la reducerea consumului şi a emisiilor.

Condus semiautomat şi comenzi prin gesturi ca la seriile 7 și 5

Când vine vorba de funcţiile BMW Personal CoPilot care se concentrează pe asistarea conducătorului şi condusul (semi)automat, noul BMW X3 poate fi comandat, opţional, cu cea mai recentă generaţie de tempomat activ şi pachetul de siguranţă Driving Assistant Plus, care include asistentul de direcţie şi menţinere a benzii şi asistentul de menţinere a benzii cu protecţie în caz de coliziune laterală. Acest portofoliu vast de sisteme de asistenţă realizează o diferenţă clară între noul BMW X3 şi competitorii săi direcţi.

Controlul prin gesturi permite ca diferite funcţii ale sistemelor de navigaţie şi infotainment să fie operate intuitiv prin utilizarea degetului sau a gesturilor mâinii. Totodată, asistentul vocal – de asemenea, opţional – permite conducătorului să utilizeze limbajul cotidian pentru ca cerinţele să fie transformate în acţiunile potrivite în loc să utilizeze comenzile vocale prestabilite. Iar Head-Up Display – disponibil opţional – permite ca cele mai importante informaţii referitoare la condus să fie proiectate în câmpul vizual al conducătorului. Head-Up Display de la noul BMW X3 nu are rival în segmentul său în ceea ce priveşte grafica, rezoluţia şi opţiunile de afişare.

 

LEAVE A REPLY