Indiferent de marcă și tip, pentru a rula în siguranță, nu trebuie să vă jucați cu frânele, articulațiile sau direcția. Mașina trebuie verificată și întreținută corespunzător, cu piese și consumabile de calitate.

În cazul mașinilor noi, reviziile se fac, în general, în service-urile de marcă, de frica pierderii garanției. Însă, și după această perioadă, siguranța la rulare nu trebuie să treacă în plan secund. O bieletă de direcție cu joc, bucșele barelor stabilizatoare uzate sau discurile de frână cu șanțuri sau ovalizate pot afecta grav stabilitatea și comportamentul mașinii în situații-limită.

Prima opțiune, ar trebui să fie service-urile de marcă, unde mecanicii „visează“ modelele, desfăcând și asamblând zilnic aceleași repere, și piesele de origine care, cu siguranță, au aceleași caracteristici cu cele montate din fabrică. Dar, cum de multe ori dictează adâncimea buzunarului, proprietarii caută alternative. Dacă în ceea ce privește service-ul se poate merge pe recomandarea unui prieten, atâta timp cât unitatea este autorizată și dă garanție lucrărilor prestate, cu piesele este ceva mai complicat.

Piesele de origine au, clar, prioritate, chiar dacă nu sunt achiziționate de la reprezentanță. A doua opțiune o reprezintă „piesele pe producător“. Nici Audi, nici BMW, Mercedes, Renault, Dacia, Kia sau, de exemplu, Opel nu fac plăcuțe și discuri de frână, bucșe, pivoți, etc., ci le comandă unui producător favorit, precum ATE, Brembo, Bosch, Lemforder, Febi, Valeo, etc., le supun unui control suplimentar de calitate și le îmbracă în ambalaje proprii. Prin urmare, cu puțină chinuială, puteți căuta, de exemplu, pe forumuri, afla și cumpăra piese 99% identice cu cele de pe mașină și puțin mai accesibile. Dacă nu găsiți exact ce căutați, a treia opțiune o reprezintă „piesele echivalente“, făcute de producători consacrați și cam de același nivel. De exemplu, automobilul nu se supără dacă primește discuri Brembo, în loc de ATE.

Important e să nu faceți economie la siguranță și să alegeți produse de calitate. Nu degeaba a patra opțiune se numește „piese la nimereală“. Pentru același model de mașină există, de pildă, plăcuțe de frână la 40-50 lei, la 150-200 lei și la aproape 400 lei, în timp ce originalele sar de 600 de lei. Și, cu certitudine, nu veți dori să vedeți diferențele pe propria pedală, când veți avea nevoie să frânați brusc de la 130 km/h.

LEAVE A REPLY