Noul Mercedes E-Klasse Coupe – Nu-i spuneti CLK!

1
372
mercedes e-klasse coupe

In 1997, dupa iesirea din scena a Mercedes-ului W124, versiunea cu doua usi a E-Klasse-ului a fost botezata CLK. Bazata pe platforma mai accesibila a C-ului si preluand o serie de elemente de la E-ul W210, aceasta a deschis o noua nisa pentru “steaua in trei colturi”.  Apoi, in 2009, dupa doua generatii CLK, Mercedes a renuntat la acronim si a revenit la denumirea de E-Klasse Coupe, pentru a-i sublinia apartenenta si a rupe legatura cu C-ul.

Galerie foto: Mercedes E-Klasse Coupe 2017

mercedes-e-klasse-coupe

Acum, pe sfarsit de 2016, dupa ce de-a lungul anului a lansat spectaculosul si tehnologizatul E-Klasse W213 in versiuni sedan, break si All-Terrain, Mercedes nu a mai avut rabdare sa astepte lansarea de la Salonul Auto de la Detroit (ianuarie 2017) si a dat toate detaliile noului E-Klasse Coupe.  In comparatie cu sedan-ul, caroseria cu doua usi este mai scurta cu 10 cm (4.83 m) si mai joasa cu 15 mm, ceea constituie si proportiile ideale pentru plierea acoperisului viitorului cabriolet. Iar, din punct de vedere al design-ului, ca si berlina care este supranumita “baby-S-Klasse”, coupe-ului cu patru locuri i s-ar potrivi la fix apelativul “baby-S-Klasse Coupe”. Habitaclul apartine fara dubii E-ului, cu aeratoarelor cu look de turbina si a scaunelor spate independente.

mercedes-e-klasse-coupe12

4 motoare si integrala

Constructorul german a confirmat patru motorizari la lansare, un diesel, E 220 d, si patru benzinare, E 200, E 300 si E 400. Iar E 400-le va dispune si de tractiune integrala 4Matic. Puterile variaza intre 184 CP (E 200) si 333 CP (E 400 4Matic), model care “bate” suta in 5.3 secunde, iar transmisia este asigurata de o cutie automata cu noua trepte… Facuta la Sebes!

mercedes-e-klasse-coupe23

Ca si in cazul sedan-ului, noul E-Klasse Coupe va oferi o lista bogata de dotari standard de ultima ora, precum sistemul de franare automata cu functie de recunoastere a pietonilor, sistemul de detectare a somnolentei la volan sau sistemul de stabilizare in caz de vant lateral. Nu e duba, dar vantul lateral se simte bine si la turisme. Optional, masina va putea fi dotata cu “Drive Pilot”, o noua generatie de pilot automat adaptiv, care permite urmarirea masinii din fata pana la 210 km/h, pastrand distanta de siguranta.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY